Loading...
Από την ανθρωπολογία στην αυτογνωσία μέσα από τη διδασκαλία ομηρικών επών από μετάφραση: Θεωρία και πράξη

Από την ανθρωπολογία στην αυτογνωσία μέσα από τη διδασκαλία ομηρικών επών από μετάφραση: Θεωρία και πράξη

To εργαστήριο προσφέρθηκε από την Δρα Ανδρομάχη Καρανίκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Κλασικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Ιρβάιν, ΗΠΑ.

Ήδη από το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα και εξής, όταν η θεωρία για τις προφορικές καταβολές της επικής ποίησης άρχισε σταδιακά να κερδίζει έδαφος μέσα από μελέτες που εξέταζαν το είδος από συγκριτική σκοπιά, η πλειονότητα των ερευνητών άρχισε ολοένα και περισσότερο να εξετάζει το έπος ως εκφορά πολύπλοκων διεργασιών στο κοινωνικό επίπεδο. Ανθρώπινες συμπεριφορές καταγράφονται στο ομηρικό έπος που δημιουργούν ερωτήματα. Χρησιμοποιώντας την έννοια της παιδιάς (game-gamification) συζητήσαμε πώς μελετώντας τις αρχαίες ελληνικές πηγές (π.χ. τη ραψωδία ζ της      Οδύσσειας) μπορούμε να δούμε όχι μόνο μία αρχαία εκδοχή του game theory, αλλά και να βρούμε τρόπους που μας βοηθούν να αναλύσουμε πιο εποικοδομητικά τα κείμενα που διδάσκουμε από μετάφραση. Επιπλέον εξετάσαμε πώς μέσω των αρχαίων πηγών ενισχύεται η δημιουργική  τάση. Παρακολουθήσαμε το πέρασμα από την ανάγνωση στη δημιουργία, από τον Όμηρο σε σύγχρονους συγγραφείς, οι οποίοι εμπνέονται θεματικά και δομικά από την αρχαιότητα που συνεισφέρει σε μια σύγχρονη αναγέννηση στη δημιουργική γραφή και εικόνα.

Share

Additional Info

Info:
8 Σεπτεμβρίου 2022, Flexible Learning Space, Βιβλιοθήκη Ελευθεριάδη, Κολλέγιο Ανατόλια, 3ωρο εργαστήριο