Loading...

Μεγάλη έρευνα για τη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό - Παρουσίαση τελικών αποτελεσμάτων από το ACT

 

Θεσσαλονίκη 26 Φεβρουαρίου 2018


Μεγάλη έρευνα για τη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό

Παρουσίαση τελικών αποτελεσμάτων από το ACTAmerican College of Thessaloniki

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν στο πλαίσιο της μεγάλη έρευνας ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών στον τουρισμό της Ρόδου, παρουσιάστηκαν το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου στη Ρόδο, στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου. Την έρευνα διεξήγαγε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το American College of Thessaloniki (ACT), μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια ενισχύει τις συνέργειες του μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού με φορείς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 24 Φεβρουαρίου, στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου.

Το πολυπληθές κοινό καλωσόρισαν ο Γιάννης Πάππους, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και ο Γιώργος Ματσίγκος, Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου. Ο  Ανέστης Αναστασίου, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Τουρισμού του ACT και ο Δρ Νικόλαος Χουρβουλιάδης, Διευθυντής του Business School του ACT παρουσίασαν τα οριστικά αποτελέσματα της περαιτέρω επεξεργασίας του συνολικού δείγματος, μίας έρευνας που ξεπέρασε τα 3000 συμπληρωμένα ερωτηματολόγια.

Τα προς εξέταση θέματα αναπτύχθηκαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, που μεταφράστηκε σε τέσσερις (4) γλώσσες και διανεμήθηκε σε ξενοδοχειακές μονάδες, όπου εργάζονται τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, και σε σημεία αναχώρησης των τουριστών προς το αεροδρόμιο. Με τη βοήθεια τοπικών  τουριστικών πρακτόρων το δείγμα των ερωτώντων έγινε ακόμα μεγαλύτερο και έχει προσεγγίσει τα 3.000 άτομα, ένα πρωτόγνωρο νούμερο για έρευνα τέτοιου αντικειμένου και κλίμακας. Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 και διήρκεσε μέχρι την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών της Ρόδου, συγκεντρώνοντας και αξιολογώντας έγκυρες και επίκαιρες υποδείξεις τουριστών. Μεταξύ άλλων, επιχειρεί να εντοπίσει τα βασικά σημεία ικανοποίησης των επισκεπτών, τα σημεία που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, το ποσό που ξόδεψαν τόσο κατά την αγορά του πακέτου όσο και κατά την παραμονή τους στη Ρόδο, το είδος καταλύματος που επέλεξαν, τον βαθμό ικανοποίησης τους από την νέα και μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, από την καθαριότητα, συγκοινωνίες, εστιατόρια και ταβέρνες αλλά και από τα ίδια τα ξενοδοχεία. Τέλος οι επισκέπτες απάντησαν αν θα ξαναέρχονταν στη Ρόδο σε κάποιο επόμενο ταξίδι τους και αν θα τη σύστηναν σε άλλους. Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας παρουσιάστηκαν  τον Νοέμβριο του 2017 στην πρωτεύουσα του νησιού κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου (ΣΔΞΡ).

Οι συμμετέχοντες του δείγματος διέμεναν αποκλειστικά σε από ξενοδοχεία (κατά 80% σε ημιδιατροφής και Αll Inclusive). Για την επόμενη χρονιά, προτείνεται τα ερωτηματολόγια να απαντηθούν και σε τουρίστες που διαμένουν σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα ή και κατοικίες που ενοικιάζονται μέσω των εφαρμογών της οικονομίας διαμοιρασμού (Air BnB).

Ορισμένα από τα κύρια σημεία της έρευνας:

  • Όσον αφορά στη μέση διαμονή, οι Ρώσοι διαμένουν στο νησί περισσότερες ημέρες σε σχέση με τους Γερμανούς ή τους Βρετανούς.
  • Αντίστοιχα η διαφοροποίηση της διάρκειας παραμονής, επηρεάζεται από τον μήνα. Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας ο οποίος χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονών.
  • Παρά την ομολογουμένως μεγάλη συμβολή του Ίντερνετ στην επιλογή της Ρόδου ως τόπο διακοπών, στην περίπτωση των Ρώσων, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το παραδοσιακό γραφείο ταξιδίων.
  • Οι παραλίες, η φύση, η ιστορία και ο πολιτισμός αποτελούν καθοριστικούς λόγους επιλογής της Ρόδου.
  • Πάνω από το 70% του δείγματος ξοδεύουν λιγότερα από 40 ευρώ την ημέρα, πέραν του κόστους του πακέτου τους.
  •  Στα αποτελέσματα της έρευνας, «πρωταθλητές» στα φθηνότερα πακέτα διακοπών αναδεικνύονται οι Ρώσοι. Εκείνοι όμως, που ξοδεύουν λιγότερα κατά την παραμονή τους στη Ρόδο είναι οι Γερμανοί.
  • Ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των τουριστών είναι σχετικά υψηλός. Τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση είναι η καθαριότητα και οι συγκοινωνίες στο νησί
  • Σημαντικό ποσοστό των τουριστών, αν και παραμένουν στο νησί κατά μέσο όρο 9 με 10 ημέρες, δεν επισκέπτονται καθόλου την παλιά και νέα πόλη της Ρόδου. Το υψηλότερο ποσοστό, 31%, σημειώνεται στους Βρετανούς.
  • Στα αισιόδοξα μηνύματα κατατάσσεται το πολύ υψηλό ποσοστό των ερωτηθέντων να συστήσουν τη Ρόδο ως ελκυστικό προορισμό, αλλά και να την επισκεφτούν οι ίδιοι ξανά.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μαριέτα Παπαβασιλείου, η αντιδήμαρχος Τουρισμού Μαρίζα Χατζηλαζάρου, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Τέρης Χατζηιωάννου,   ο γ.γ. του Επιμελητηρίου Νίκος Παπασταματίου, ο αντιπρόεδρος της ΕΞΡ Γιώργος Τσέλιος και ο ταμίας της Ένωσης Μανώλης Μαρκόπουλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δωδεκανήσου Γιάννης Γλυνός, ο πρόεδρος των εστιατόρων Γιάννης Κλούβας, εκπρόσωποι των τοπικών φορέων και των παραγωγικών τάξεων και αρκετοί σπουδαστές των τουριστικών σχολών.

 
Από αριστερά: Δρ Νίκος Χουρβουλιάδης, Διευθυντής του Business School του ACT, Γιάννης Πάππους, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Γιώργος Ματσίγκος, Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, Ανέστης Αναστασίου, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Τουρισμού του ACT
 

Share