Loading...

Εκπαίδευση και Χαρισματικότητα: Τάση ή Αναγκαιότητα;

 

6 Μαρτίου 2018

«Εκπαίδευση και Χαρισματικότητα: Τάση ή Αναγκαιότητα;»

Πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια/ Center for Talented Youth (CTY) Greece

 

Παρουσία εκατοντάδων εκπαιδευτικών, πανεπιστημιακών, φοιτητών, ερευνητών και στελεχών της Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε η ημερίδα με θέμα «Εκπαίδευση και Χαρισματικότητα: Τάση ή Αναγκαιότητα;» που διοργάνωσε το Κέντρο για Χαρισματικά - Ταλαντούχα Παιδιά/ Center for Talented Youth-CTY Greece του Κολλεγίου Ανατόλια. Η ημερίδα έγινε το Σάββατο 3 Μαρτίου στο Πολιτιστικό Κέντρο του Μουσείου Μπενάκη.

Στην Ημερίδα παρουσιάστηκαν οι νεότερες εξελίξεις στην εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών όπως και αποτελέσματα πολύχρονων ερευνών από διακεκριμένους, παγκοσμίως, επιστήμονες και ερευνητές από το εξωτερικό. Οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες με τους εισηγητές και με ομάδα ειδικών επιστημόνων. Παράλληλα, συζητήθηκαν οι δυνατότητες διοχέτευσης των καινοτόμων πρακτικών στις τάξεις όλων των σχολείων και στην ευρύτερη εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα προς όφελος των μαθητών όλης της χώρας.

Κεντρικοί ομιλητής της ημερίδας ήταν ο  Dr. Tracy Cross, Καθηγητής Ψυχολογίας και Εκπαίδευσης Χαρισµατικών και Ταλαντούχων Mαθητών του Πανεπιστηµίου William and Mary (ΗΠΑ), και Επίτιµος Πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης για Χαρισµατικά-Ταλαντούχα παιδιά των Ηνωµένων Πολιτειών Αµερικής, και ο Dr. Albert Ziegler, Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ερλάνγκεν-Νυρεµβέργης, Γερµανία.

Ο Δρ Cross επεσήμανε ότι το σχολείο οφείλει να παρέχει κατάλληλη εκπαίδευση για το σύνολο των μαθητών του προκειμένου ο κάθε μαθητής να μπορεί να αναδείξει στο μέγιστο το δυναμικό του. Εξήγησε ότι στις σχολικές τάξεις όλου του κόσμου, οι μαθητές που χαρακτηρίζονται χαρισματικοί «νιώθουν πολύ συχνά απογοήτευση, αδιαφορία και ανία, καθώς το μάθημα δεν ανταποκρίνεται στον ταχύτατο τρόπο και βάθος σκέψης τους». Ο Αμερικανός ακαδημαϊκός παρουσίασε διαφορετικές προσεγγίσεις για την εκπαίδευση χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών και τα αποτελέσματά τους (π.χ. ετερογενείς τάξεις με διαφοροποιημένη διδασκαλία, προγράμματα που παρέχουν για ορισμένα μαθήματα τη δυνατότητα στα χαρισματικά παιδιά να βρίσκονται σε ένα κοινό τμήμα ή προγράμματα με διαμονή όπως το θερινό πρόγραμμα τριών εβδομάδων του CTY Greece). Προέτρεψε, τέλος, τους ιθύνοντες της εκπαίδευσης να ενδιαφερθούν για αυτή την κατηγορία μαθητών καθώς πρόκειται για ένα δυναμικό που θα επιδράσει θετικά στο σύνολο της κοινωνίας.

Ο Dr. Albert Ziegler επεσήμανε τη μεγάλη σημασία που έχει το κίνητρο ως κρίσιμος εσωτερικός παράγοντας προκειμένου οι χαρισματικοί μαθητές να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους. «Τα κίνητρα», είπε, «θα ενισχυθούν μόνο αν οι εκπαιδευτικοί δώσουν προσοχή στα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή και συγχρόνως συνδυάσουν τη διδασκαλία με παραδείγματα από την καθημερινότητα των μαθητών». Τόνισε την αξία των πλούσιων σε ερεθίσματα εκπαιδευτικών περιβαλλόντων αλλά και των μετα-γνωστικών δεξιοτήτων για μαθητές με χαρίσματα και ταλέντα.

Στις  συζητήσεις που ακολούθησαν, μοιράστηκαν τις δικές τους απόψεις ο Dr. Colm O^27Reilly, Διευθυντής του CTY Ireland στο Πανεπιστήµιο του ∆ουβλίνου (Ιρλανδία), η Dr. Amy Shelton, Αναπληρώτρια Κοσµήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστηµίου Johns Hopkins και ∆ιευθύντρια Έρευνας του Center for Talented Youth του Πανεπιστηµίου Johns Hopkins (ΗΠΑ), η Dr. Jennifer Cross, Επίκουρη Καθηγήτρια, ∆ιευθύντρια Έρευνας του Κέντρου για την εκπαίδευση Χαρισµατικών και Ταλαντούχων παιδιών, William & Mary Center for Gifted Education, Williamsburg, Virginia,  (ΗΠΑ), και η Δρ Ελευθερία Γωνίδα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν η Δρ Γεωργία Τσουλφά, Διευθύντρια του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/ CTY Greece, ο Γιάννης Τσορμπατζόγλου,  COO Planning and Innovation & Vice President for Cross Divisional Programs του Κολλεγίου Ανατόλια, η Κεϊτ Μαρί Μπερνς, Επιτετραμμένη της Αμερικανικής Πρεσβείας, και η Ελίνα Κλαριδοπούλου, από το Τμήμα Διαχείρισης Δωρεών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Την ημερίδα συντόνισαν η δημοσιογράφος Σοφία Παπαϊωάννου και η Δρ Χάιδω Σαμαρά, Υπεύθυνη Ακαδημαϊκών Θεμάτων του CTY Greece.

Χορηγοί  επικοινωνίας της εκδήλωσης ήταν ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ, η εφημερίδα «Καθημερινή», ο ραδιοφωνικός σταθμός ΣΚΑΙ 100,3 και το skai.gr.

Το Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/ Center for Talented Youth (CTY) Greece

Το CTY Greece λειτουργεί από το 2013 στο Κολλέγιο Ανατόλια, έναν μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό, και δημιουργήθηκε με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Το Κέντρο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, και σύμβουλος του είναι το διεθνούς φήμης Πανεπιστήμιο Johns Hopkins. Το Κέντρο προσφέρει εξωσχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά με εξαιρετικές ακαδημαϊκές ικανότητες και μεγάλη αγάπη για τη μάθηση μέσα από καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας.

Τα προγράμματα είναι διαδικτυακά (online) μαθήματα, διήμερα προγράμματα και θερινά προγράμματα διάρκειας τριών εβδομάδων. Τα θερινά προγράμματα υποστηρίζονται από σημαντικό αριθμό υποτροφιών. Το 2017, χορηγήθηκαν 197 υποτροφίες.

Μεγάλοι Δωρητές του Κέντρου είναι ο Όμιλος Eurobank και η εταιρία Lidl Hellas. Δωρητές είναι το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, η Intrasoft International, και η ναυτιλιακή εταιρία Star Bulk. Χορηγός αερομεταφορών είναι η εταιρία AEGEAN Airlines. Το CTY Greece υποστηρίζεται στην Κύπρο από τη Lidl Cyprus.

www.cty-greece.gr

 
Εκπαίδευση και Χαρισματικότητα: Τάση ή Αναγκαιότητα; - Ημερίδα του CTY Greece
 

Share