Loading...

Service as Action: Ένας χρόνος δράσης, μία ημέρα γιορτής

 

Service as Action

Ένας χρόνος δράσης - Μία ημέρα γιορτής

 

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, στο πλαίσιο του Service as Action, του Προγράμματος Κοινωνικής Προσφοράς του Κολλεγίου Ανατόλια, τα 16 τμήματα της Β΄ και της Γ΄ Γυμνασίου του Κολλεγίου Ανατόλια επικεντρώθηκαν σε 11 διαφορετικούς φορείς της Θεσσαλονίκης κάνοντας έρευνα γι’ αυτούς, γνωρίζοντας τις ανάγκες τους και ευαισθητοποιώντας τη σχολική κοινότητα σχετικά με το έργο τους. Οι μαθητές είχαν την καθοδήγηση των 16 συμβούλων/καθηγητών τους που συντόνισαν τις δράσεις και συνέβαλαν στην επίτευξη των στόχων των προγράμματος: να καλλιεργήσει στους μαθητές το πάθος για τον εθελοντισμό και το αίσθημα αφοσίωσης συνδυάζοντας την κοινωνική προσφορά με τη μάθηση.

Το σύνολο των δράσεων της χρονιάς κορυφώθηκε την Τετάρτη 14 Μαρτίου σε μία ημέρα γιορτής για όλους τους συμμετέχοντες καθώς πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα 11 δράσεις σε διαφορετικά σημεία της πόλης με τη συμμετοχή 350 μαθητών: ένα παζλ δράσεων που δημιούργησε μία πολύ όμορφη εικόνα γεμάτη νεανικές ιδέες, κέφι και ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.

Αναλυτικά:

  • Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός – 2a/A

Το τμήμα 2a/A (σύμβουλος καθηγήτρια Πόπη Κουκουράνου) επισκέφτηκε τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, όπου ενημερώθηκαν από την Προϊσταμένη Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, Ευγενία Τριανταφυλλίδου, για το έργο της οργάνωσης, συνομίλησαν με εθελοντές και συμμετείχαν σε ένα βιωματικό σεμινάριο Α’ Βοηθειών.

  • Κέντρο Εκπαιδεύσεως & Αποκαταστάσεως Τυφλών - 2b/A και 2c/B

Οι μαθητές του 2b/A (Κάτια Ρούμπου) και του 2c/B (Χριστίνα Δουρής) υποδέχθηκαν στο σχολείο μια ομάδα από το Κέντρο Εκπαιδεύσεως & Αποκαταστάσεως Τυφλών και την Προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαίδευσης, Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Προγραμμάτων, Δήμητρα Ζούμα και την Εκπαιδεύτρια Κινητικότητας, Λεία Αβραάμ. Στη βιβλιοθήκη Ελευθεριάδης στήθηκε μια μικρή έκθεση μερικών απτικών έργων από την έκθεση «Miro της Μαγιόρκα» του Προγράμματος «Αγγίζοντας της τέχνη», μία ευγενική παραχώρηση του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης με τη συνδρομή της υπεύθυνης Δημοσίων Σχέσεων-Μουσειολόγου, Χρύσας Ζαρκαλή. Οι μαθητές βίωσαν το πώς άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης αντιλαμβάνονται την τέχνη και τον κόσμο γύρω τους και αποφάσισαν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι απτικά έργα και να ενεργήσουν για την άρση των αποκλεισμών των τυφλών ατόμων προς τα πολιτιστικά αγαθά.

  • Παράρτημα Μακεδονίας-Θράκης Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών - 2c/A και 2d/A

Τα τμήματα 2c/A (Κλαίρη Μητρούλη) και 2d/A (Γεωργία Αντωνιάδου) επισκέφθηκαν το Παράρτημα Μακεδονίας-Θράκης του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών. Εκεί ολοκλήρωσαν μια σειρά συναντήσεων που είχε προηγηθεί με προπονήσεις του αγωνίσματος boccia και την εκδήλωση «Ο Αθλητισμός Ενώνει!» (βλ. εδώ). Ο Πρόεδρος Γιώργος Αυγουστίδης ευχαρίστησε για την οικονομική ενίσχυση που προσέφεραν οι μαθητές στον Σύλλογο και τους βράβευσε για τις αθλητικές τους επιδόσεις στο παραολυμπιακό αγώνισμα boccia.

  • Προπόνηση αθλητών με αναπηρίες στο Ποσειδώνιο Κολυμβητήριο - 2a/B και 2d/B

Τα τμήματα 2a/B (Κυριακή Χαϊτίδου) και 2d/B (Κώστας Ζλατάνος), συνδιοργανωτές της εκδήλωσης «Ο Αθλητισμός Ενώνει!» στο Κολλέγιο Ανατόλια, επισκέφτηκαν το Ποσειδώνιο Κολυμβητήριο όπου παρακολούθησαν την προπόνηση αθλητών με αναπηρίες, συνομίλησαν μαζί τους και αντιλήφθηκαν τις δυσκολίες τους, το κουράγιο που τους δίνει ο αθλητισμός και τη δύναμη ψυχής των ΑμεΑ. Παρόντες ήταν και ο Γιώργος Μαθάς, Υπεύθυνος Ανάπτυξης της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας ΑμεΑ και η Μένη Κεσσανοπούλου, Ομοσπονδιακή Προπονήτρια goalball που ευχαρίστησαν τα παιδιά για τη συνεργασία τους και για το χρηματικό ποσό που συγκέντρωσαν μέσω της εκδήλωσης για τον Αθλητικό Σύλλογο ΑμεΑ Κλειώ Θεσσαλονίκη.


  • Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία «Ο Άγιος Δημήτριος» - 2b/B

Οι μαθητές του 2b/B (Αφροδίτη Καλκάνη) επισκέφθηκαν το Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία «Ο Άγιος Δημήτριος», όπου μετά από μία ενημερωτική παρουσίαση από την ψυχολόγο, Βασιλική Δασκάλου και τον εργοθεραπευτή, Χρήστο Πασαλίδη, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους περιθαλπόμενους και να αλληλεπιδράσουν. Τους διάβασαν παραμύθια, ζωγράφισαν και έπαιξαν μπάλα μαζί τους γεμίζοντας συναισθήματα χαράς, συγκίνησης και αναστοχασμού.

  • Φιλοζωική ΜΚΟ Νοιάζομαι - 3a/A

Το τμήμα 3a/A (Ελίνα Παλατζιάν) αφού συνεργάστηκε όλη τη χρονιά με εθελόντρια της φιλοζωικής ΜΚΟ Νοιάζομαι και ενημερώθηκε για τα αδέσποτα και τους κανόνες συμπεριφοράς απέναντι στα ζώα, επισκέφθηκε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πανοράματος και ευαισθητοποίησε τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού. Οι μαθητές μας έχοντας μαζί τους τρία εκπαιδευμένα και εξοικειωμένα σκυλάκια, τους έδειξαν πώς συμπεριφερόμαστε σε αυτά και τους ενημέρωσαν για το πρόβλημα των αδέσποτων και για τους κανόνες υγιεινής.

  • Διαδραστική παράσταση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό - 3b/A

Οι μαθητές του 3b/A (Θεανώ Δημογέροντα) υπό την καθοδήγηση του ηθοποιού Δημήτρη Σπορίδη, οργάνωσαν και παρουσίασαν στους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πανοράματος μία διαδραστική παράσταση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό (bullying). Έπειτα όλοι οι μαθητές συζήτησαν για τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου. Παράλληλα οι μαθητές και των δυο σχολείων συγκέντρωσαν είδη προσωπικής υγιεινής για τα κορίτσια του Ορφανοτροφείου Θηλέων «Η Μέλισσα».

  • Δράση για την Άγρια Ζωή - 3c/A

Τα τμήματα 3c/A (Ζωή Κοτρώνη) και 3d/A (Αλέξης Ρούτσης) επισκέφθηκαν στο Καλοχώρι τις εγκαταστάσεις της ΜΚΟ «Δράση για την Άγρια Ζωή». Συνομίλησαν με τους εθελοντές, είδαν τα άγρια ζώα που περιθάλπονται εκεί και γνώρισαν τα δυο σκαντζοχοιράκια που είχαν υιοθετήσει αναλαμβάνοντας μέρος των εξόδων για τη διατροφή και τη φαρμακευτική αγωγή τους. Στη συνέχεια παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την επανένταξή τους στη φύση.

  • Τμήμα Αποκατάστασης Εξαρτημένων «ΙΑΝΟΣ» - 3a/B

Οι μαθητές του 3a/B (Βίκυ Καραθόδωρου) έμειναν στο σχολείο όπου συνέχισαν την προσπάθειά τους να οργανώσουν μία φιλανθρωπική συναυλία που έχει προγραμματιστεί τον Μάιο του 2018 για το Τμήμα Αποκατάστασης Εξαρτημένων «ΙΑΝΟΣ» του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης. Μουσικές πρόβες, έρευνα για το Τμήμα και τις ψυχοδραστικές ουσίες και παραγωγή διαφημιστικού υλικού ήταν ορισμένα από τα καθήκοντα που ανέλαβαν ενόψει της εκδήλωσης.

  • Ελληνική Εταιρία Προστασίας & Αποκαταστάσεως Αναπήρων Προσώπων-ΕΛΕΠΑΠ - 3b/B

Το τμήμα 3b/B (Άντυ Σπάνδου) επισκέφτηκε την Ελληνική Εταιρία Προστασίας & Αποκαταστάσεως Αναπήρων Προσώπων-ΕΛΕΠΑΠ. Υπό την καθοδήγηση της κοινωνικής λειτουργού, Αριστέας Κουκουζέλη και της ψυχολόγου-ψυχοθεραπεύτριας, Νέλλης Φλωρεντίν, οι μαθητές μας γνωρίστηκαν με τα παιδιά με κινητικές αναπηρίες και αναπτυξιακές δυσκολίες της ΕΛΕΠΑΠ, αλληλεπίδρασαν και δεσμεύτηκαν για μελλοντικές δράσεις.

  • Φιλοζωική ΜΚΟ Νοιάζομαι - 3c/B

Οι μαθητές του 3c/B (Λαμπρινή Κουφάκη) μεταφέρθηκαν στις εγκαταστάσεις τις φιλοζωικής ΜΚΟ Νοιάζομαι. Η συζήτηση με την υπεύθυνη Εύη Καλαϊτζίδου και η απολαυστική βόλτα με τα σκυλάκια που φιλοξενούνται εκεί χαροποίησε και ευαισθητοποίησε τους μαθητές μας που θα φροντίσουν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν με τη σειρά τους και άλλους συνομηλίκους, με σκοπό να βρεθούν φιλόξενα σπίτια για τα αξιαγάπητα ζώα.

  • Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών - 3d/B

Το τμήμα 3d/B (Θάλεια Κωνσταντίνου) επισκέφτηκε το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών, όπου παρακολούθησε μια ενημερωτική παρουσίαση για την τυφλότητα από τον Διευθυντή του Δημοτικού, Βασίλη Μεσσαριτάκη. Στη συνέχεια τα παιδιά συναντήθηκαν με τους μαθητές του Δημοτικού, συζήτησαν, διάβασαν μαζί λογοτεχνικά κείμενα και γνώρισαν τη γραφή Braille.


Η συμβολή των 16 συμβούλων/καθηγητών ήταν πολύ σημαντική για την υλοποίηση των δράσεων, όπως και της Έλεν Προεστοπούλου, Διευθύντριας Εξωσχολικών Δραστηριοτήτων, της Μάγδας Παπαθεοχάρη, υπεύθυνης του Προγράμματος Service as Action και της Πέγκυς Περακάκη, υπεύθυνης του Service Learning.

 

Λίγα λόγια για το Service as Action

Το πρόγραμμα Κοινωνικής Προσφοράς Service as Action που λειτουργεί για τρίτη χρονιά στα δυο Γυμνάσια του Κολλεγίου Ανατόλια στοχεύει στη σύνδεση των μαθημάτων του Γυμνασίου με την κοινωνική δράση παροτρύνοντας τους μαθητές να γίνουν ενεργά μέλη της κοινότητας, ευαισθητοποιώντας τους για τοπικά και παγκόσμια ζητήματα και καλλιεργώντας τις δεξιότητές τους για τη δημιουργία θετικών αλλαγών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες με βιωματικό τρόπο και να αναλάβουν πρωτοβουλίες, πραγματοποιώντας δράσεις για τη βελτίωση των συνθηκών μέσα στην κοινότητα.

 

Share