Εργαστήρια 1ου κύκλου - 18 Μαρτίου 2023
Εγγραφείτε εδώ για τα εργαστήρια του 1ου κύκλου (18 Μαρτίου 2023)
1. Περιγραφική αξιολόγηση στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Εισηγητής: κ. Π. Παντζαρέλας
Η περιγραφική αξιολόγηση είναι μία μέθοδος που δεν χρησιµοποιεί αριθμητικές ή εγγράμματες βαθμολογικές κλίμακες αλλά ποιοτικές περιγραφές της µάθησης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των µαθητών/τριών.Η περιγραφική αξιολόγηση αποσκοπεί στη στοχευμένη ανατροφοδότηση, ώστε να αντιληφθούν τα παιδιά ποιο επίπεδο επίδοσης έχουν κατακτήσει και τι μπορούν να κάνουν για να βελτιωθούν.
Στο εργαστήριο αυτό θα εισαγάγουμε τις αρχές της περιγραφικής αξιολόγησης στα μαθήματα Ανθρωπιστικών Σπουδών, και θα επικεντρωθούμε στον τρόπο που μπορούμε να δημιουργήσουμε μία εργασία ή ένα διαγώνισμα που να συνδέονται με τον πραγματικό κόσμο και να αξιολογούνται άμεσα και αποτελεσματικά με στοχευμένα σχόλια. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να παρέχουμε άμεσα περιγραφική αξιολόγηση, ακόμα και στην περίπτωση που έχουμε μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών.
2. Περιγραφική αξιολόγηση στις Φυσικές Επιστήμες
Εισηγητής: Δρ Π. Δεληγιαννίδης
Η περιγραφική αξιολόγηση είναι μία μέθοδος που δεν χρησιµοποιεί αριθμητικές ή εγγράμματες βαθμολογικές κλίμακες αλλά ποιοτικές περιγραφές της µάθησης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των µαθητών/τριών.Η περιγραφική αξιολόγηση αποσκοπεί στη στοχευμένη ανατροφοδότηση, ώστε να αντιληφθούν τα παιδιά ποιο επίπεδο επίδοσης έχουν κατακτήσει και τι μπορούν να κάνουν για να βελτιωθούν.
Στο εργαστήριο αυτό θα εισαγάγουμε τις αρχές της περιγραφικής αξιολόγησης στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών, και θα επικεντρωθούμε στον τρόπο που μπορούμε να δημιουργήσουμε μία εργασία ή ένα διαγώνισμα που να συνδέονται με τον πραγματικό κόσμο και να αξιολογούνται άμεσα και αποτελεσματικά με στοχευμένα σχόλια. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να παρέχουμε άμεσα περιγραφική αξιολόγηση, ακόμα και στην περίπτωση που έχουμε μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών.
3. Περιγραφική αξιολόγηση στο μάθημα των Αγγλικών
(στο εργαστήριο μπορούν να συμμετάσχουν και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν άλλες ξένες γλώσσες)
Εισηγήτρια: κα Έ. Παρίση
Η περιγραφική αξιολόγηση είναι μία μέθοδος που δεν χρησιµοποιεί αριθμητικές ή εγγράμματες βαθμολογικές κλίμακες αλλά ποιοτικές περιγραφές της µάθησης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των µαθητών/τριών.Η περιγραφική αξιολόγηση αποσκοπεί στη στοχευμένη ανατροφοδότηση, ώστε να αντιληφθούν τα παιδιά ποιο επίπεδο επίδοσης έχουν κατακτήσει και τι μπορούν να κάνουν για να βελτιωθούν.
Στο εργαστήριο αυτό θα εισαγάγουμε τις αρχές της περιγραφικής αξιολόγησης, και θα επικεντρωθούμε στον τρόπο που μπορούμε να δημιουργήσουμε μία εργασία ή ένα διαγώνισμα που να συνδέονται με τον πραγματικό κόσμο και να αξιολογούνται άμεσα και αποτελεσματικά με στοχευμένα σχόλια. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να παρέχουμε άμεσα περιγραφική αξιολόγηση, ακόμα και στην περίπτωση που έχουμε μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών.
4. Δεξιότητες στη μάθηση
Εισηγήτρια: κα Έ. Εξηνταβελώνη
Οι ήπιες δεξιότητες (soft skills) σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία είναι δυνατό να αποτελέσουν αντικείμενο διδασκαλίας. Σε συνδυασμό με τη διδασκαλία των γνωστικών δεξιοτήτων (hard skills), μπορούν να αναβαθμίσουν την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία του ατόμου αλλά και να φανούν χρήσιμες γενικότερα στην προσωπική του ζωή. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό η καλλιέργειά τους να ξεκινά από τη σχολική τάξη και να γίνεται με συστηματικό τρόπο ώστε να είναι πιο αποτελεσματική.
Οι δεξιότητες αυτές είναι οι δεξιότητες έρευνας, συνεργασίας, οργάνωσης, επικοινωνίας και για την κριτική και δημιουργική σκέψη. Στο εργαστήριο αυτό θα επικεντρωθούμε στις κατηγορίες των δεξιοτήτων που μπορούμε να διδάξουμε στην τάξη, στην επιλογή των δεξιοτήτων που θα διδάξουμε ανάλογα με το αντικείμενο, στον τρόπο που θα διδάξουμε τις δεξιότητες αυτές και στην αυτοαξιολόγηση που μπορούν να κάνουν οι μαθητές/τριες για να αντιληφθούν το επίπεδο κατάκτησης της κάθε δεξιότητας.
5. Ψηφιακά εργαλεία στην τάξη
(το εργαστήριο αυτό θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά)
Εισηγήτρια: Δρ Χ. Σαμαρά
Τα ψηφιακά εργαλεία στην τάξη, προωθούν τη διερευνητική προσέγγιση, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και διεγείρουν το ενδιαφέρον των παιδιών, αυξάνοντας το κίνητρο και τη συμμετοχή τους για τη μαθησιακή διαδικασία, ενώ ενθαρρύνουν και τη συνεργασία, την επικοινωνία και την κριτική σκέψη. Για τους λόγους αυτούς τα ψηφιακά εργαλεία είναι πολύ σημαντικά για κάθε εκπαιδευτικό. Αντικείμενο του εργαστηρίου είναι η δοκιμή μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων αλλά και η σύνδεσή τους με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του μαθήματος, με βασική προϋπόθεση την ευθυγράμμισή τους κάθε φορά με τους μαθησιακούς στόχους που θέτουμε. Πρόκειται για ψηφιακά εργαλεία που προσφέρονται δωρεάν, είναι εύκολα στη χρήση τους και δεν προϋποθέτουν εγγραφή των παιδιών σε πλατφόρμα.
6. Διερευνητική προσέγγιση με τη χρήση ψηφιακών φύλλων εργασίας (Hyperdocs)
Εισηγητής: Δρ Α. Γρηγορούδης
Τα ψηφιακά φύλλα εργασίας (HyperDocs), είναι "ψηφιακά σχέδια μαθημάτων που σχεδιάζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς. Παρέχουν στους/στις μαθητές/τριες πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο και τη μάθηση σε έναν οργανωμένο ψηφιακό χώρο. Ο στόχος της χρήσης τους είναι να εμπλέξουν, να εκπαιδεύσουν και να κινητοποιήσουν τα παιδιά, ώστε να ανακαλύπτουν μόνα τους τη νέα γνώση.
Στο εργαστήριο αυτό, θα μάθουμε να κατασκευάζουμε ψηφιακά φύλλα εργασίας, μέσω των οποίων τα παιδιά μπορούν να δουλέψουν ατομικά ή ομαδικά, στην τάξη ή στο σπίτι, και να ανακαλύψουν τη νέα γνώση.
7. Το λογισμικό Geogebra και η χρήση του στη σχολική τάξη-Δημιουργία δραστηριοτήτων για την κινητοποίηση των μαθητών /τριών
Εισηγητής: κ. Θ. Ανδριόπουλος
Το Geogebra είναι ένα ελεύθερο λογισμικό με το οποίο μπορεί κανείς, πολύ εύκολα, να δημιουργήσει, μεταξύ πολλών άλλων, σχήματα, κατασκευές, γραφικές παραστάσεις και κινούμενα γραφικά. Θεωρείται παγκοσμίως ένα από τα καλύτερα σχεδιαστικά και όχι μόνο, εκπαιδευτικά εργαλεία.
Ο στόχος του εργαστηρίου είναι η γνωριμία με την εφαρμογή Geogebra και τις δυνατότητες που παρέχει για τη δημιουργία δραστηριοτήτων, οι οποίες θα εμπλουτίσουν τη διδασκαλία και θα την κάνουν ελκυστική και πιο αποτελεσματική για τους/τις μαθητές/τριες.
Στο πρώτο μέρος του εργαστηρίου θα γίνει παρουσίαση της βασικής χρήσης του προγράμματος Geogebra για εκπαιδευτικούς θετικών επιστημών και στο δεύτερο μέρος οι συμμετέχοντες/ουσες θα κληθούν να δημιουργήσουν με την συγκεκριμένη εφαρμογή, σενάρια διδασκαλίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη.