Μία καταπράσινη εβδομάδα στο Δημοτικό
Με τον τρόπο και με τις δικές της ιδέες κάθε τάξη του Δημοτικού συμμετείχε στο Earth Week, την Εβδομάδα που έχει καθιερώσει το Anatolia Elementary School (με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γης) για να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Νηπιαγωγείο: Οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες καθάρισαν τον αύλειο χώρο του campus των Γυμνασίων, προετοίμασαν τον λαχανόκηπο για την καλοκαιρινή φύτευση, και «υπέγραψαν» τα δικά τους έργα τέχνης αξιοποιώντας τους θησαυρούς της φύσης. Οι δραστηριότητες δεν σταμάτησαν εδώ, αλλά συνεχίστηκαν με yoga στη φύση, πικ νικ, επιδαπέδια παιχνίδια (κουτσό, λαβύρινθο κ.ά.) με φυσικά υλικά από την αυλή του Νηπιαγωγείου, κινητικά παιχνίδια, μουσική. Τέλος, επισκέφθηκαν μία οικογενειακή φάρμα μέσα στην πόλη. A’ Τάξη: Στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Θέρμης τα παιδιά ενημερώθηκαν για την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση του χαρτιού. Στο σχολείο φύτεψαν ανοιξιάτικα φυτά, και έμαθαν πώς να κατασκευάζουν πάνινες τσάντες. Ένα έργο τους με πλαστικά καπάκια παραδόθηκε στον διευθυντή του Σχολείου Κωφών και Βαρήκοων Παιδιών για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου. Το βιβλίο “10 κίτρινα παπάκια” τους έδωσε το έναυσμα για προβληματιστούν για τη ρύπανση των θαλασσών, ενώ οι σκέψεις τους τροφοδοτήθηκαν – και στα αγγλικά – από βιβλία και τραγούδια που λειτούργησαν ως soundtrack στην προσπάθειά τους να κατασκευάσουν ένα ομαδικό κολάζ με διαφορετικούς βιότοπους. B’ Τάξη: Τα παιδιά έδωσαν μία δεύτερη ευκαιρία σε παλιά t-shirts με τα οποία κατασκεύασαν πάνινες τσάντες, ανανέωσαν τους λαχανόκηπους με τα καλοκαιρινά φυτά (ντομάτες, πιπεριές, κολοκύθια, φράουλες και βασιλικούς) και έφτιαξαν φωλιές πουλιών στο δασάκι του σχολείου με χρησιμοποιημένες συσκευασίες. Γ’ Τάξη: Οι μαθητές της Γ´ τάξης δούλεψαν project σχετικό με τα φυτά και τα ζώα, σχεδίασαν και ανάρτησαν αφίσες με οικολογικά μηνύματα και ενημέρωσαν τους μικρότερους μαθητές για την αξία της ανακύκλωσης, επικεντρώνοντας στο πλαστικό. Επιπλέον ανανέωσαν την κάθετη φύτευση του σχολείου, και έδωσαν περισσότερο χρώμα και άρωμα φυτεύοντας πολύχρωμα λουλούδια, βασιλικούς και αρωματικά φυτά. Δ’ Τάξη: Οι μαθητές/-τριες της Δ’ Τάξης δημιούργησαν πόστερ με πλαστικά καπάκια και οικολογικά μηνύματα σε Ελληνικά και Αγγλικά. Τα πόστερ αναρτήθηκαν σε όλο το σχολείο με σκοπό τη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όλων. Στο μάθημα των Γερμανικών & Γαλλικών επεξεργάστηκαν έντυπα σχετικά με το περιβάλλον και κατασκεύασαν χάρτινα λουλούδια με ξυλάκια. Ε’ Τάξη: Η Ε’ Τάξη καθάρισε το (Δημοτικό Μεγάλων Τάξεων, Χώρος Λυκείων & ACT), και – στα αγγλικά – είχαν μία συζήτηση με τους μαθητές της Α᾽ τάξης για την προστασία του περιβάλλοντος, αφού διάβασαν την ιστορία “Man Gave Names To All The Animals”, τραγούδησαν το ομώνυμο τραγούδι του Bob Dylan και μέσα από τη συνεργασία δημιούργησαν ένα ομαδικό κολάζ με διαφορετικούς βιότοπους. Ακόμα, ασχολήθηκαν με τη θεματική «Reuse, Reduce, Recycle». Τέλος, στο μάθημα των Γερμανικών & Γαλλικών επεξεργάστηκαν έντυπα σχετικά με το περιβάλλον και χρησιμοποίησαν αντίστοιχη εφαρμογή στα iPads. ΣΤ’ Τάξη: Οι μαθητές/-τριες της ΣΤ’ Τάξης φύτεψαν καλλωπιστικά φυτά (πανσέδες και άλλα εποχιακά) και αρωματικά (θυμάρι, ρίγανη, φασκόμηλο κ.α.) στα παρτέρια του σχολείου και δεσμεύτηκαν να τα φροντίζουν. Η αγγλική λογοτεχνία έγινε «εργαλείο» ενημέρωσης για την προστασία των δέντρων στον Αμαζόνιο, ενώ τα παιδιά επεξεργάστηκαν έντυπο υλικό και άρθρα σχετικά με την ανακύκλωση και την προστασία του πλανήτη. Τέλος, στο μάθημα των Γερμανικών & Γαλλικών επεξεργάστηκαν έντυπα σχετικά με τις πηγές ενέργειας. ART CLUB: Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Art Club είχαν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν βάζα και μπολ από χαρτί. Στο εργαστήριο του STEM: Καθώς η Παγκόσμια Ημέρας της Γης (Earth Day) για το 2018 είχε θέμα «Δώστε ένα τέλος στη ρύπανση από πλαστικά» (End plastic pollution), οι μαθητές/-τριες ενημερώθηκαν για τη χρήση της πλαστικής σακούλας στην Ελλάδα και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον, την εναλλακτική χρήση της χάρτινης σακούλας και της επαναχρησιμοποιούμενης τσάντας, και συνέκριναν μέσα από δοκιμασίες και πειράματα τη χάρτινη και την πλαστική σακούλα. Επιπλέον, μελέτησαν το χώμα και εξέτασαν στο εργαστήριο τις ιδιότητες διαφορετικών δειγμάτων, ώστε να προετοιμάσουν το έδαφος για σπορά και φύτευση αρωματικών φυτών, καθώς και την κατασκευή ομοιώματος σπιτιού cob. Καθαρισμός Νέας Παραλίας Η κοινωνική ευαισθησία και η περιβαλλοντική προσφορά, όμως, είναι συνεχής και δεν περιορίζεται σε μία εβδομάδα. Έτσι οι τάξεις Γ’, Δ’, Ε’ & ΣΤ’ συνέχισαν με συνέπεια τον καθαρισμό των πάρκων της Νέας Παραλίας από τις αντιαισθητικές μουντζούρες. |