Loading...
“Αναγνωρίζοντας & Υποστηρίζοντας Μαθητές με Εξαιρετικές Δεξιότητες”.Εκδήλωση του Center for Talented Youth Greece στη Λευκωσία
Από αριστερά: Γιάννης Τσορμπατζόγλου, Δέσποινα Χατζηγεωργίου - Σαματά, Dr. Colm O' Reilly, Δρ Γεωργία Τσουλφά, Dr. Marold Reutlinger, Δρ Χάιδω Σαμαρά

“Αναγνωρίζοντας & Υποστηρίζοντας Μαθητές με Εξαιρετικές Δεξιότητες”.Εκδήλωση του Center for Talented Youth Greece στη Λευκωσία

Με τη συμμετοχή περισσότερων από 100 εκπαιδευτικών, στελεχών εκπαίδευσης και γονέων πραγματοποιήθηκε η ανοιχτή εκδήλωση του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/ Center for Talented Youth (CTY) Greece του Κολλεγίου Ανατόλια την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019 στο Πανεπιστήμιο Κύπρου στη Λευκωσία. Η εκδήλωση «Αναγνωρίζοντας & Υποστηρίζοντας Μαθητές με Εξαιρετικές Δεξιότητες» τέθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Οργάνωση Ελλήνων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου (ΟΕΛΜΕΚ) και την Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ), καθώς και με την ευγενική χορηγία της Lidl Cyprus.

Το κοινό καλωσόρισε η Δρ Γεωργία Τσουλφά, Διευθύντρια του CTY Greece, η οποία υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών είναι μία κατά βάση ανομοιογενής ομάδα. Όλα τα παιδιά, ωστόσο, είτε πρόκειται για παιδιά που διακρίνονται με τις επιδόσεις τους είτε για παιδιά που δεν έχουν αντιληφθεί ακόμη το δυναμικό τους, είτε συνειδητά αποκρύπτουν τις ικανότητές τους, πρέπει να υποστηριχθούν από το εκπαιδευτικό σύστημα και το περιβάλλον τους.

Η ίδια περιέγραψε την αποστολή του CTY Greece που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 στο Κολλέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και σε συνεργασία με το διεθνούς φήμης Πανεπιστήμιο Johns Hopkins. Τα εξωσχολικά και πρωτοποριακά προγράμματά του έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 5.000 μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου από την Ελλάδα και την Κύπρο. Ειδικά από την Κύπρο, από το 2013 και μέχρι σήμερα, 624 μαθητές έχουν συμμετάσχει στις εξετάσεις του Κέντρου, ενώ 122 μαθητές παρακολούθησαν τα προγράμματά του σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Από αυτούς, 67 μαθητές συμμετείχαν στα θερινά προγράμματα και σε 28 παιδιά χορηγήθηκαν υποτροφίες από τη Lidl Cyprus.

Τον ανοιχτό χαρακτήρα του προγράμματος, τον αφιλοκερδή του χαρακτήρα τον οποίο εγγυάται η σύμπραξη τριών μη κερδοσκοπικών φορέων, και την προσβασιμότητα που προσφέρει μέσω του μεγάλου προγράμματος υποτροφιών του τόνισε ο Γιάννης Τσορμπατζόγλου,  Chief Operating Officer for Planning & Innovation & Vice President for Cross Divisional Programs του Κολλεγίου Ανατόλια.

Συμμετέχοντας στον δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και την Κύπρο, και στο πλαίσιο των προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, το CTY Greece προσκάλεσε διακεκριμένους ομιλητές για να μεταφέρουν στο κοινό τις πολυετείς εμπειρίες τους και τις νεότερες εξελίξεις που έχουν προκύψει σχετικά με την εκπαίδευση των χαρισματικών μαθητών.

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Dr. Colm OReilly, Διευθυντής του Center for Talented Youth στο Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, ο οποίος έχει εμπειρία 20 και πλέον ετών στην εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών. Ο Colm O’ Reilly υπογράμμισε μία μεγάλη αλλαγή που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, ότι η χαρισματικότητα πλέον προσδιορίζεται σε σχέση με ένα συγκεκριμένο πεδίο ή τομέα, και δεν εκλαμβάνεται ως ένα γενικό χαρακτηριστικό. «Είναι αναγκαίο το σχολείο και ο εκπαιδευτικός να επέμβει θετικά, έχοντας τις κατάλληλες γνώσεις και επιμόρφωση» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε ότι «είναι λανθασμένη η αντίληψη ότι τα χαρισματικά παιδιά μπορούν να τα καταφέρουν μόνα τους χωρίς βοήθεια».

CTY Conference Cyprus 2019 2

Ο Dr. O’ Reilly παρουσίασε επίσης την online πλατφόρμα EGift (www.highability.eu) που διατίθεται δωρεάν στους εκπαιδευτικούς, η οποία αναπτύχθηκε μέσω του προγράμματος Erasmus + με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και εκπαιδευτικών οργανισμών μεταξύ των οποίων και το CTY Greece. Η πλατφόρμα εξηγεί την έννοια της χαρισματικότητας και δίνει στους εκπαιδευτικούς τα κατάλληλα εργαλεία και τη μεθοδολογία ώστε να διακρίνουν, να προσεγγίσουν και να υποστηρίξουν τους χαρισματικούς μαθητές δίνοντας έμφαση και στις υποκατηγορίες τους: εκείνους που δεν αποδίδουν στην τάξη, εκείνους που προέρχονται από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, καθώς και εκείνους που θεωρούνται υπερ – ταλαντούχοι.  

Ο δεύτερος προσκεκλημένος ήταν ο Dr. Marold Reutlinger, ερευνητής στην έδρα της Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Friedrich Alexander, Erlangen-Nürnberg (Γερμανία) και διοικητικό στέλεχος του Παγκόσμιου Κέντρου Χαρισματικότητας στο Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα). Ο Dr. Reutlinger υπογράμμισε τη σημασία που έχει το περιβάλλον για την υποστήριξη των χαρισματικών παιδιών. «Το παιδί βρίσκεται στο επίκεντρο ενός συστήματος που απαρτίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες: το σχολείο, το εκπαιδευτικό σύστημα, η οικογένεια, οι φίλοι. Ο κάθε παράγοντας μπορεί να είναι υποστηρικτικός ή αποτρεπτικός. Για να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα, πρέπει το περιβάλλον στο σύνολό του να δρα θετικά και υποστηρικτικά. Σκεφτείτε ένα παιδί που παίρνει όλη την ενθάρρυνση από τον δάσκαλό του, ενώ ο γονέας του μειώνει και απαξιώνει αυτήν την προσπάθειά του».

CTY Conference Cyprus 2019 5

Τη συζήτηση που ακολούθησε με τους ομιλητές και το κοινό συντόνισε η Δρ Χάιδω Σαμαρά, Υπεύθυνη Ακαδημαϊκών Θεμάτων του CTY Greece. Απαντώντας σε ερωτήματα η Δρ Δέσποινα Χατζηγεωργίου-Σαματά, Εγγεγραμμένη Εκπαιδευτική Ψυχολόγος στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου, προσέθεσε στη συζήτηση τον ψυχολογικό παράγοντα. «Τα χαρισματικά παιδιά δεν έχουν την τάση να έχουν περισσότερες ή λιγότερες συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό. Ωστόσο, παρατηρούμε πως συχνά έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μπορεί να προκαλέσουν συναισθηματικές δυσκολίες, όπως: η ασύγχρονη ανάπτυξή τους - το να μη συμβαδίζουν οι γνωστικές τους ικανότητες με τις συναισθηματικές τους-, ο ανεπτυγμένος λόγος που συχνά τα οδηγεί σε σύγκρουση με τους εκπαιδευτικούς, η υπερβολική τελειομανία τους, και συχνά η δυσκολία τους να κάνουν σχέσεις με τους συνομήλικούς τους». Η Δρ Χατζηγεωργίου αναφέρθηκε, επίσης, στο νέο νομοσχέδιο για την παιδεία στην Κύπρο που για πρώτη φορά κάνει μνεία στα χαρισματικά παιδιά και στις ανάγκες εκπαίδευσής τους.

rsz 092a9931

Χορηγός φιλοξενίας της εκδήλωσης ήταν το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Χορηγός αερομεταφορών ήταν η AEGEAN Airlines.

Πληροφορίες για το CTY Greece

Το CTY Greece ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 στο Κολλέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Μέχρι σήμερα έχει προσφέρει καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, μέσα από πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας, σε περισσότερους από 5.000 μαθητές με ιδιαίτερες ακαδημαϊκές δεξιότητες από την Ελλάδα και την Κύπρο. Το Κέντρο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας. Είναι μέλος του European Council for High Ability (ECHA) και σύμβουλός του είναι το Center for Talented Youth του διεθνούς φήμης Πανεπιστημίου Johns Hopkins. Στην Κύπρο το CTY Greece υποστηρίζεται από τη Lidl Cyprus.  

https://www.cty-greece.gr/

Share

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.