Ομιλία του Μιχάλη Μπλέτσα, Διευθυντή Πληροφορικής του Media Lab του MIT, στο Κολλέγιο Ανατόλια
10 Νοεμβρίου 2014 Ομιλία του Μιχάλη Μπλέτσα, διεθνούς φήμης ερευνητή και Διευθυντή Πληροφορικής του Media Lab του MIT στο Κολλέγιο Ανατόλια
Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία σχετικά με τη δυναμική σχέση της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης έδωσε την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στο Κολλέγιο Ανατόλια ο Μιχάλης Μπλέτσας. Ο διαπρεπής ερευνητής και Διευθυντής Πληροφορικής του MIT Media Lab παρουσίασε στο πολυπληθές κοινό το ευρύ φάσμα των καινοτομιών που αναπτύχθηκαν από τον ίδιο και τους συναδέλφους του στο Media Lab, δίνοντας έμφαση στα σημαντικότερα τεχνολογικά εργαλεία που σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν εκεί οδηγώντας τις εξελίξεις σε πολλά επιστημονικά πεδία. Ο Μιχάλης Μπλέτσας επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων του Κέντρου Εκπαίδευσης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) του Κολλεγίου Ανατόλια. Το Κέντρο STEM του Κολλεγίου Ανατόλια είναι το πρώτο του είδους του στην Ελλάδα και στα δυόμιση χρόνια λειτουργίας του έχει οργανώσει πρωτοποριακά εκπαιδευτικά προγράμματα και έχει αναπτύξει διασυνδέσεις με ελληνικά και αμερικανικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. Η επίσκεψη του κ. Μπλέτσα έγινε σε ανταπόδοση, όπως είπε ο ίδιος, της επίσκεψης που κάνουν κάθε χρόνο στο Media Lab του ΜΙΤ, και μέσω των προγραμμάτων του STEM, οι μαθητές του Κολλεγίου. Ο Έλληνας επιστήμονας έκανε μία αναδρομή στην πορεία του στο Media Lab συνδέοντάς την με τη φιλοσοφία και την οπτική του διάσημου εργαστηρίου. Μεταξύ άλλων μίλησε για τον υπολογιστή των 100 δολαρίων – το περίφημο σχέδιο OLPC που επεξεργάστηκε και υλοποίησε με τον ελληνικής καταγωγής Nicholas Negroponte ώστε παιδιά σε δεκάδες χώρες σε όλον τον κόσμο να αποκτήσουν τον δικό τους υπολογιστή με ασύρματη ευρυζωνική σύνδεση στο Διαδίκτυο. Αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Media Lab όπως την ανάπτυξη των πρώτων ανοιχτών διαδικτυακών μαθημάτων γνωστών ως MOOCs (Massively Open Online Courses) ενώ ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη γλώσσα προγραμματισμού Scratchη οποία σχεδιάστηκε ειδικά για παιδιά από το MIT και διδάσκεται πλέον στην Ελλάδα στα online προγράμματα του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/ CTY Greece του Κολλεγίου Ανατόλια. «Η τεχνολογία είναι απόλυτα συμβατή με τα παιδιά, καθώς τα παιδιά είναι πολύ πιο δεκτικά σε νέες εφαρμογές και ιδέες σε σχέση με τους ενήλικες» τόνισε ο κ. Μπλέτσας. Με το πέρας της ομιλίας του, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να απευθύνουν ερωτήσεις επί παντός επιστητού: από το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τη σχέση του Μιχάλη Μπλέτσα με την Ελλάδα 20 χρόνια μετά την αποφοίτηση του από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης, το ηθικό υπόβαθρο της επιστημονικής έρευνας κ.ά.. Η βραδιά ολοκληρώθηκε με το αισιόδοξο μήνυμα του ερευνητή ότι «η εκπαίδευση στην Ελλάδα συνεχίζει να εξελίσσεται σταθερά».
|
Ο Πρόεδρος του Κολλεγίου Ανατόλια Δρ Πάνος Βλάχος με τον διεθνούς φήμης ερευνητή και Διευθυντή Πληροφορικής του Media Lab του MIT Μιχάλη Μπλέτσα πριν την έναρξη της ομιλίας του στο Κολλέγιο Ανατόλια |
Το Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια είναι ένας μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός με μακρά παράδοση και προσφορά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ιδρύθηκε το 1886 στη Μερζιφούντα του Πόντου και το 1924 εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ταυτισμένο με την αριστεία, τις πρωτοποριακές εκπαιδευτικές δράσεις και το υψηλό διδακτικό επίπεδο το Κολλέγιο Ανατόλια έχει αναδειχθεί σε εκπαιδευτικό κέντρο με πανελλήνια και διεθνή αναγνώριση. Ο εκπαιδευτικός οργανισμός διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα υποτροφιών στην Ελλάδα όπως και ένα πολύπτυχο πρόγραμμα δράσεων κοινωνικής προσφοράς. |