Ευρωπαϊκά Προγράμματα STEM
Διαβάστε περισσότερα για τα ευρωπαϊκά προγράμματα που προσφέρει το Κέντρο STEM του Κολλεγίου Ανατόλια για μαθητές/-τριες όλων των βαθμίδων.
Τα παρακάτω ευρωπαϊκά προγράμματα έχουν ως στόχο τη συνεργασία για καινοτομία και ανταλλαγή καλών πρακτικών με πανεπιστήμια, εκπαιδευτικούς οργανισμούς και σχολεία από όλη την Ευρώπη.
Πράσινη Εκπαίδευση για ένα βιώσιμο μέλλον - Green Edu
Έναρξη Σεπτέμβριος 2019 - Λήξη Σεπτέμβριος 2022
Για μαθητές/-τριες Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου
Το Green Edu είναι ένα πρόγραμμα που έχει ώς στόχο να υποστηρίξει εκπαιδευτικούς από όλη την Ευρώπη στην ενσωμάτωση των αρχών της πράσινης εκπαίδευσης μέσα στην τάξη. Επιδιώκει να εμπνεύσει και να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να εισάγουν καινοτόμα θέματα στην τάξη, όπως αυτά που σχετίζονται με τη Πράσινη Χημεία, Βιώσιμη Μηχανική και Ρομποτική και Πράσινη Βιοτεχνολογία. Ενθαρρύνει επίσης την ένταξη των πράσινων αρχών της Πράσινης εκπαίδευσης στα σχολικά εργαστήρια. Χώρες εταίροι: Ελλάδα, Τσεχική Δημοκρατία, Ρουμανία, Τουρκία, Ιταλία.
Mini Open Labs
Μικρά εργαστήρια, ανοιχτά και προσβάσιμα σε μαθητές/-τριες από 6 έως 12 ετών, για εισαγωγικά μαθήματα STEM.
Έναρξη Σεπτέμβριος 2020 - Λήξη 2023
Για μαθητές/-τριες Δημοτικού & Γυμνασίου
Το project MiniOpenLabs προτείνει μία διαφορετική και ενθαρρυντική μεθοδολογία, στο πυρήνα της οποίας βρίσκεται η βιωματική μάθηση, προκειμένου να ενδυναμώσει το ενδιαφέρον μαθητών 6 εως 12 για το STEM, να προωθήσει επιστημονικές πρωτοβουλίες και να ενισχύσει την συνεργασία.
Στους στόχους του προγράμματος περιλαμβάνονται:
Mini Open Labs: Πρόκειται για μικρά εργαστήρια, ανοιχτά στην τοπική κοινότητα, όπου παιδιά υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους ή άλλων εκπαιδευτών και των γονέων τους, θα εμπλακούν σε δραστηριότητες STEM για την αειφόρο ανάπτυξη.
Activity Book: Το βιβλίο δραστηριοτήτων που θα χρησιμοποιείται στα MiniOpenLabs.
Workshops: Επιμορφωτικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς στη μέθοδο των MiniOpenLabs και με στόχο τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στις εκπαιδευτικές δράσεις STEM.
Χώρες εταίροι: Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία.
Διαμορφώνοντας την εκπαίδευση STEAM στην προσχολική ηλικία μέσω της παιχνιδοποίησης - SEGA
Έναρξη Φεβρουάριος 2022
Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου και Α'-Β' Δημοτικού
Το έργο SEGA στοχεύει να υποστηρίξει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς στην ανάπτυξη δεξιοτήτων STEAM για τη προσχολική εκπαίδευση.
Μεσα απο το πρόγραμμα SEGA θα αναπτυχθεί μια πλατφόρμα με εκπαιδευτικό υλικό STEAM και ένα παιχνιδοποιημένο ηλεκτρονικό βιβλίο για παιδιά από 4 έως 8 ετών. Ολο το υλικό θα ακολουθεί παιδαγωγική προσέγγιση η οποία θα στοχεύει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και θα περιλαμβάνει μεθόδους παιχνιδιοποίησης και ανάπτυξη σοβαρών παιχνιδιών.
WeAreEurope SD - Μια μαθησιακή προσέγγιση για την εκπαίδευση στην αειφόρο ανάπτυξη
Έναρξη Φεβρουάριος 2022
Για μαθητές/-τριες Δημοτικού
Το WeAreEurope SD στοχεύει στην ενίσχυση του δεσμού μεταξύ των παιδιών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εστιάζοντας στις αξίες της βιώσιμης ανάπτυξης και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε όλη την Ευρώπη να ενσωματώσουν τις αρχές της πράσινης εκπαίδευσης σε δραστηριότητες STEM. Η πλατφόρμα και το διαδραστικό παιχνίδι θα περιλαμβάνει πράσινες- δραστηριότητες STEM προσεγγίζοντας θέματα όπως πράσινες πόλεις, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αποκατάσταση μνημείων.
Το πρόγραμμα WeAreEurope SD αποτελεί τη συνέχεια του προγράμματος WeareEurope που διεξήχθη με επιτυχία από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως τον Αύγουστο του 2018. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο να ενισχύσει τον δεσμό μεταξύ των παιδιών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τις αξίες μιας διαφορετικότητας και Ευρώπη χωρίς αποκλεισμούς. Ως αποτέλεσμα, αναπτύχθηκε ένα ευρύ σύνολο δραστηριοτήτων με τελικό σκοπό τη δημιουργία ενός καινοτόμου διαδικτυακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την Εκπαίδευση της Ευρωπαϊκής Ιθαγένειας για παιδιά μεταξύ 6 και 10 ετών. Όλες οι δραστηριότητες είναι ελεύθερα διαθέσιμες στους εκπαιδευτικούς και μπορούν να βρεθούν στην ιστοσελίδα του έργου
CThink
Αυτό το project αποσκοπεί στο να χτίσει μια βάση για την ενσωμάτωση της Υπολογιστικής Σκέψης (CT) στις τρεις ευρωπαϊκές χώρες εταίρους. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα «unplugged» επιτραπέζιο παιχνίδι που να ενσωματώνει τις ικανότητες του CT με τέτοιο τρόπο ώστε οι μαθητές να τις αποκτούν καθώς συμμετέχουν συνεργατικά στο παιχνίδι. Ένας άλλος στόχος είναι να ενσωματωθεί η χρήση αυτού του επιτραπέζιου παιχνιδιού στα πολύ πρώτα στάδια της σχολικής εκπαίδευσης, καθώς πιστεύουμε ότι αυτό θα βοηθήσει να ανοίξει ο δρόμος για μια συνεχή και βελτιωμένη ενσωμάτωση της υπολογιστικής σκέψης κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών και μετά. Αυτή είναι μια διαδικασία απαραίτητη για να μπορέσουμε να εξοπλίσουμε τη μελλοντική γενιά των μαθητών μας με τις δεξιότητες και τις ικανότητες που απαιτούνται για την επιβίωση και την πρόοδο στις σύγχρονες κοινωνίες μας. Στην προσπάθεια να επιτευχθεί αυτό, οι επιμέρους στόχοι του project είναι:
- Κατανόηση του πλαισίου των πρώτων ετών
- Προσδιορισμός των αναγκών και των προκλήσεων που υπάρχουν σε αυτό το περιβάλλον
- Συνεργασία με δασκάλους για το σχεδιασμό του επιτραπέζιου παιχνιδιού και άλλων σχετικών δραστηριοτήτων και σχεδίων μαθημάτων που εστιάζουν στην προώθηση δεξιοτήτων και ικανοτήτων CT σε αυτό το πλαίσιο
- Εκπαίδευση δασκάλων στη σωστή παιδαγωγική χρήση αυτών των παιχνιδιών και δραστηριοτήτων
- Εφαρμογή του επιτραπέζιου παιχνιδιού που προκύπτει και τις σχετικές δραστηριότητες στην τάξη και ενσωμάτωση του CT στα σχολεία στις τρεις συμμετέχουσες ευρωπαϊκές χώρες
- Αξιολόγηση υλοποίησης του επιτραπέζιου παιχνιδιού και των σχετικών σχεδίων μαθήματος
- Μεταφράσεις όλων των σχετικών δραστηριοτήτων
Blooming the future
Η προώθηση της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης στον τομέα STEAM από νεαρή ηλικία είναι ζωτικής σημασίας για ένα βιώσιμο μέλλον. Το Blooming the future στοχεύει στην προώθηση της ισότητας των φύλων στο STEAM δημιουργώντας μια ευρωπαϊκή βιώσιμη κοινότητα χωρίς αποκλεισμούς. Η ενδυνάμωση των κοριτσιών να γίνουν ηγέτες στα πεδία STEAM αλλά και η αλλαγή της στάσης των αγοριών έναντι των κοριτσιών που ασχολούνται με θέματα STEΑM είναι επιτακτική ανάγκη για την κάλυψη του χάσματος των φύλων στα πεδία αυτά.
Αυτός ο στόχος πρόκειται να επιτευχθεί μέσω μιας τριπλής δράσης.
Πρώτα με τη δημιουργία μιας διαδικτυακής πλατφόρμας που θα περιλαμβάνει:
- Μια εργαλειοθήκη STEAM.
- Ένα ψηφιακό βιβλίο ιστοριών.
- Επιστημονικά άρθρα STEM γραμμένα από κορυφαίες γυναίκες στους τομείς STEM προσαρμοσμένα για μικρά παιδιά
Δεύτερον, με ένα διαδικτυακό δίκτυο επιστημόνων, εκπαιδευτικών, επιχειρηματιών που θα λειτουργήσουν ως μέντορες και θα υποστηρίξουν την πρόοδο των κοριτσιών στο STEM και θα ευαισθητοποιήσουν όλη την Ευρώπη για την ισότητα των φύλων.
Τρίτον, με την κατάρτιση των εκπαιδευτικών για την προώθηση της ισότητας των φύλων από νεαρή ηλικία και τη συμμετοχή των μαθητών σε νέα πεδία της βιώσιμης επιστήμης.
STEAM EmbRaCe
Το STE(A)M EmbRaCe στοχεύει στην προώθηση της συμπερίληψης εμπλέκοντας και εμπνέοντας μαθητές από διαφορετικά υπόβαθρα. Οι μαθητές εργάζονται σε πραγματικά προβλήματα STE(A)M, τα οποία θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της πολιτισμικής ενσυναίσθησης, της ανθεκτικότητας και της δημιουργικής σκέψης τους. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ψηφιακό περιεχόμενο το οποίο θα είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς σε οποιοδήποτε περιβάλλον τάξης. Πιο συγκεκριμένα, το project θα επιτρέψει την ανάπτυξη ενός κύκλου μαθημάτων διάρκειας 7 εβδομάδων και την κατάρτιση εκπαιδευτικών σχετικά με τον τρόπο χρήσης του αναπτυγμένου υλικού με τους μαθητές.
Σχετικά με το Scientix STE(A)M Partnership Education Resilience in Europe:
Η πρωτοβουλία Education Resilience in Europe, που υποστηρίζεται από το Scientix STE(A)M Partnerships και χρηματοδοτείται από τη Cisco, στοχεύει στον εντοπισμό και την υποστήριξη έργων που αντιμετωπίζουν προκλήσεις ενσωματώνοντας μαθητές από διαφορετικά πολιτιστικά και γλωσσικά υπόβαθρα. Τα επιλεγμένα project θα αναπτύξουν βέλτιστες πρακτικές και θα παρέχουν εργαλεία για την ομαλή ένταξη των μαθητών που, τέλος, θα μοιραστούν τα αποτελέσματα με τους ενδιαφερόμενους φορείς.