Loading...

Ημερίδα του Ανατόλια με θέμα: «Μαθησιακές Δυσκολίες»

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα του Ανατόλια  με θέμα «Μαθησιακές Δυσκολίες στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο:  Από τη διάγνωση . . . στην αντιμετώπιση», την Τετάρτη 16 Μαΐου.
 
Το ενδιαφέρον τόσο των γονέων όσο και των εκπαιδευτικών παραγόντων ήταν μεγάλο.  Παρόντες ανάμεσα στους περίπου 200 γονείς, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμιδων και φοιτητές ήταν ο κ. Γεώργιος Καρατάσιος, Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και η κα. Δέσποινα Αναστασιάδου – Γεωργούδα, Προϊσταμένη του 6ου Γραφείου Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Θεσσαλονίκης, οι οποίοι και χαιρέτησαν το κοινό. Παρουσιάσεις  έκαναν οι:  κ. Δημήτρης Ζαφειρίου, Επίκουρος Καθηγητής Παιδιατρικής Νευρολογίας-Αναπτυξιολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, η κα Μαρία Ακριτίδου, Σχολική Ψυχολόγος στο Κολλέγιο Ανατόλια, και η κα Αλεξάνδρα Κανέλλη, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Saint Mary-of-the-Woods College, στις Η.Π.Α.

Ο κ. Ζαφειρίου κατηγοριοποίησε τις μαθησιακές δυσκολίες, ανέφερε κάποιες από τις αιτίες που τις προκαλούν και τόνισε τη συναίνεση της επιστημονικής κοινότητας στο ότι οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν διαρκή και μόνιμη συνθήκη, την οποία το άτομο μπορεί να μάθει να χειρίζεται και κατά συνέπεια να μειώσει την επίδρασή τους στη ζωή του.  Γι’ αυτό και επέμεινε στη σημασία της έγκαιρης αναγνώρισης και διάγνωσης των δυσκολιών.

Στη συνέχεια, η κα Ακριτίδου αναφέρθηκε στις διαγνωστικές τακτικές στο Γυμνάσιο και ανέλυσε τα συμπτώματα που παρουσιάζουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Τόνισε δε τους κινδύνους μιας λανθασμένης συμπεριφοράς από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που δε γνωρίζουν ότι ένας συγκεκριμένος μαθητής ή μαθήτρια παρουσιάζει την ειδική μαθησιακή δυσκολία. Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να μάθουν, μπορούν μάλιστα να φτάσουν και σε επίπεδο ακαδημαϊκών σπουδών, τόνισε η κα Ακριτιδου, με τη διαφορά ότι μπορούν να μάθουν κυρίως μέσα από εναλλακτικές διδακτικές διαδικασίες, ανάλογα με το είδος μαθησιακής δυσκολίας που έχουν.

Παρουσιάζοντας τις πιο συνηθισμένες μαθησιακές δυσκολίες, η κα Κανέλλη μίλησε για τον τρόπο που αυτές αντιμετωπίζονται σε σχολεία των ΗΠΑ και πώς θα μπορούσαν οι ίδιες μέθοδοι να χρησιμοποιηθούν στην Ελλάδα.   Η κα Κανέλλη έφερε ως παράδειγμα την μέθοδο Team-Teaching, που απαιτεί την παρουσία δύο δασκάλων στην τάξη, προκειμένου να μη γίνεται ξεχωριστή διδασκαλία στους μαθητές / μαθήτριες με μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς να αποκόβονται από το σύνολο, καθώς και την παρουσία δασκάλων – εξειδικευμένων ψυχολόγων, που προσφέρουν ιδιαίτερα μαθήματα στα συγκεκριμένα παιδιά για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια τα εντάσσουν στο κανονικό ακαδημαϊκό πρόγραμμα.

Την ημερίδα διοργάνωσε το Κολλέγιο Ανατόλια  με την υποστήριξη των Συλλόγων Γονέων και κηδεμόνων.

Share