2ο Συμπόσιο teΑch: «Νέοι ρόλοι στα μαθησιακά περιβάλλοντα του 21ου αιώνα»
2ο Συμπόσιο teΑch: «Νέοι ρόλοι στα μαθησιακά περιβάλλοντα του 21ου αιώνα» |
Το 2ου Συμπόσιο teAch διοργανώθηκε, στις 19 και 20 Ιουνίου 2013, από το Κολλέγιο Ανατόλια προσφέροντας την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς και γονείς να ενημερωθούν για τις νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες, τις καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, και να εξοικειωθούν με νέους μαθησιακούς ρόλους που καλείται ο εκπαιδευτικός να υποστηρίξει: του ερευνητή, του συνεργάτη και του «δημιουργού» νέας γνώσης. |
Οι κεντρικοί ομιλητές του φετινού Συμποσίου ήταν ο Σταύρος Δημητριάδης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ, η Mαρία Ακριτίδου, Σχολική Ψυχολόγος, Κολλέγιο Ανατόλια, η Ελένη Χατζημαυρουδή, Φιλόλογος, Κολλέγιο Ανατόλια και ο Βαγγέλης Μανιτάκης, εκπαιδευτικός, International Baccalaureate, Κολλέγιο Ανατόλια. |
Κατά τη διάρκεια του Συμποσίου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες του Κολλεγίου Ανατόλια (Anatolia Elementary School, Γυμνάσιο και Λύκειο, ACT). |
Ενδεικτικά: τα παιδιά μέσω της δημιουργίας φιλμ μικρού μήκους – την ελεύθερη και πρωτότυπη διασκευή τους στο έργο «A Rose for Emily» του Faulkner – κατανόησαν καλύτερα τη λογοτεχνία, ενώ η χρήση του Skype «προσκάλεσε» στην τάξη ειδικούς από όλον τον κόσμο (συγγραφείς, παραγωγούς κ.ά.) ώστε να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και η ίδια η μάθηση. Η διδασκαλία της Στατιστικής με βιωματικό τρόπο, και η απεικόνιση λογισμικών με τα οποία ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί τη μουσική, αποτελούν επίσης χαρακτηριστικά παραδείγματα. Η ΜΑΓΕΙΑ (Μαθηματικά, Γερμανικά, Ιστορία, Αγγλικά) του Διαδραστικού Πίνακα ανέδειξε τις τεχνικές αξιοποίησης και τα αποτελέσματα της χρήσης του συγκεκριμένου μέσου, στα οποία αναφέρθηκαν οι εκπαιδευτικοί του Ανατόλια που χρησιμοποίησαν τον Πίνακα στη μαθησιακή διαδικασία. |
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια για τους εκπαιδευτικούς του Κολλεγίου με θέμα τη δημιουργία διαδραστικού εκπαιδευτικού περιεχομένου με το MacBook, γνωριμία με το ΜΟΟDLE 2, παρουσιάσεις μέσω PREZI και Teaching with TED-Ed. Το Συμπόσιο εμπλουτίστηκε με ομιλίες και παρουσιάσεις για θέματα παιδαγωγικής και ψυχολογίας, όπως ο σχολικός εκφοβισμός αλλά και ανάληψη πρωτοβουλιών προς όφελος της ευρύτερης κοινωνίας. |
Το 2ο TeAch οργανώθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του Κολλεγίου Ανατόλια και παρακολούθησαν, επίσης, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλη τη Θεσσαλονίκη. |