Healthy Selfie
Βιωματικό μάθημα STEAM με θέμα τη διατροφή
Το μάθημα προσφέρεται δωρεάν και απευθύνεται σε μαθητές/ήτριες της ΣΤ' τάξης Δημοτικού κάθε Παρασκευή.
Στόχος του μαθήματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών στις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής και η καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτεπίγνωσης (παίρνω σωστές αποφάσεις για την υγεία μου) μέσα από μία σειρά διαδραστικών παιχνιδιών και εργαστηριακών πειραμάτων, που θα πραγματοποιούνται στα πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια του Κολλεγίου Ανατόλια.
Το μάθημα πραγματοποιείται στα εργαστήρια του Κολλεγίου Ανατόλια
Εκπαιδευτικοί Στόχοι
Οι μαθητές/ήτριες:
- Θα αναγνωρίσουν τον ρόλο των τροφίμων σε μια ισορροπημένη διατροφή και θα εξερευνήσουν τρόπους με τους οποίους μπορούμε να σχεδιάσουμε ισορροπημένα γεύματα.
- Θα μάθουν για τους μικροοργανισμούς του εντέρου και πώς μπορούν να επηρεάσουν τις διατροφικές μας επιλογές.
- Θα εφαρμόσουν τους κανόνες της σωστής διατροφής σχεδιάζοντας το δικό τους ιδανικό πρωινό σνακ για το σχολείο.
- Θα ακολουθήσουν ένα διερευνητικό παιγνιώδη σενάριο με στόχο να ανακαλύψουν την επιστήμη και την τεχνολογία τροφίμων. Στη συνέχεια, θα εκτελέσουν πειράματα μέσα σε σύγχρονα εργαστήρια και θα κάνουν χρήση σύγχρονων οργάνων στην προσομοίωση εργαστηριακών τεχνικών.
- Θα συζητήσουν τη σχέση του φαγητού με την κουλτούρα κάθε λαού.
- Θα μάθουν για τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα τρόφιμα και θα αναρωτηθούν αν χρειαζόμαστε περισσότερους κανόνες για το πώς πωλούνται οι τροφές ή για το τι στοιχεία πρέπει να αναγράφονται σε μια συσκευασία. Τέλος, θα προτείνουν νόμους για τη χάραξη νέας πολιτικής, η οποία θα βοηθήσει τους πολίτες να υιοθετήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.
Πρόγραμμα
9:00- |
Καλωσόρισμα στο Κολλέγιο Ανατόλια |
9:40- |
Το Παιχνίδι των 10 Ερωτήσεων: Πόσα γνωρίζουμε για τη διατροφή; |
10:00- |
«Η επιστήμη και οι λιγούρες...» Σχεδιάζουμε το τέλειο σνακ για το σχολείο |
10:30- |
Εργαστηριακή άσκηση: ”Η μυστηριώδης υπόθεση της δηλητηρίασης και η κ. Επιστήμη” |
11:15- |
“Γίνε υπουργός υγείας για μια μέρα”: Θέτουμε τις βάσεις για μια σωστή διατροφή |
Το πρόγραμμα προσφέρεται με την ευγενική υποστήριξη της Lidl Ελλάς.
Παίζοντας έρχεται η γνώση
Δίνοντας έμφαση στη διαδραστική μάθηση, δίνουμε την ευκαιρία στους μαθητές/ήτριες να αναλάβουν τον ρόλο του επιστήμονα, προτείνοντας και εκτελώντας μία εργαστηριακή προσομοίωση που θα δώσει τη λύση σε ένα υποθετικό σενάριο δηλητηρίασης.
Ακολουθεί ένα μέρος του φύλλου εργασίας της εργαστηριακής άσκησης που θα ακολουθήσουν οι μαθητές/ήτριες.
«Η μυστηριώδης υπόθεση της δηλητηρίασης και η κ. Επιστήμη»
Στο εστιατόριο της διάσημης σεφ Σαλμονέλα, τέσσερις πελάτες, ο καθηγητής Μπένεντικτ, η δεσποινίς Λουγκόλ, ο λόρδος Σουντάν ΙV και η κ. Mπιουρέτ εμφανίζουν συμπτώματα δηλητηρίασης.
Η σεφ Σαλμονέλα |
Ο καθηγητής Μπένεντικτ |
|
Ο Λόρδος Σουντάν IV |
||
Η Δις Λουγκόλ |
Η κ. Μπιουρέτ |
Το μενού του εστιατορίου:
- κοτόπουλο,
- σαλάτα με λάδι και ξύδι,
- ψωμί
- βούτυρο
- φρουτοσαλάτα
- ζελέ
Ο σεφ καλεί την φίλη του, κ. Επιστήμη, για να τον συμβουλέψει τι πρέπει να κάνει.
Η κ Επιστήμη συμβουλεύει ότι πρέπει να ανιχνεύσουν:
- Τι έφαγε ο κάθε ασθενής (ζάχαρη - πρωτεΐνη - λίπος - άμυλο)
- Αν υπάρχει κάποιο κοινό στοιχείο/φαγητό μεταξύ των ασθενών
Μπορείτε να σχεδιάσετε ένα πείραμα για να βοηθήσετε στην λύση της υπόθεσης;