Στο Princeton με υποτροφία η Μαριλένα Ζίγκα
Αξιοποιώντας τη μεγάλη ευκαιρία που της προσέφερε η φοίτηση στο Κολλέγιο Ανατόλια με πλήρη υποτροφία, η Μαριλένα Ζίγκα δέχθηκε προσφορές από κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου, μεταξύ των οποίων το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον.
Τη μαθήτρια κέρδισε, τελικά, το κορυφαίο Princeton που της προσέφερε πλήρη υποτροφία και την ευκαιρία να σπουδάσει Νευροβιολογία, Ιστορία και Πολιτικές Επιστήμες επιτρέποντάς την να κάνει έναν πρωτότυπο συνδυασμό με τα αντικείμενα που την ενδιαφέρουν. «Προτίμησα την Αμερική, γιατί το ακαδημαϊκό περιβάλλον είναι πιο φιλελεύθερο και ευέλικτο, ενώ σου δίνει και τη δυνατότητα να επιλέξεις τα μαθήματα που θέλεις κάτι που επιτρέπει να συνδυάζεις και να εμβαθύνεις εξίσου σε πολλά αντικείμενα που σε ενδιαφέρουν».
Η τελειόφοιτη του ΙΒ, που φοιτά στο Κολλέγιο Ανατόλια με ολική υποτροφία από την Α΄ Γυμνασίου, άρχισε από την αρχή της χρονιάς να δέχεται θετικές απαντήσεις πρώτα από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και στη συνέχεια από το King’s College, το University of Warwick, το Saint Andrews της Μ. Βρετανίας, ενώ αργότερα από το Wellesley College, το Northwestern University και το Princeton University των ΗΠΑ.
Στη Β΄ Λυκείου, η Μαριλένα, αποφάσισε να ακολουθήσει το IB Diploma Program στο Κολλέγιο Ανατόλια, ένα πρόγραμμα που προσφέρει τη δυνατότητα σπουδών σε κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού. Καθώς το ενδιαφέρον της μοιράζεται ανάμεσα στις Θετικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, επέλεξε να πάρει μαθήματα σε High Level και από τις δύο περιοχές, αριστεύοντας σε όλα. «Από πολύ μικρή διάβαζα πολλά εξωσχολικά βιβλία. Το διάβασμα του σχολείου το έβλεπα πάντα ως προέκταση του εξωσχολικού διαβάσματος και το έκανα με μεγάλη ευχαρίστηση, ακριβώς επειδή μου άρεσε πολύ να μαθαίνω καινούρια πράγματα» λέει η Μαριλένα. «Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο μου άρεσαν πολύ η Βιολογία και η Φυσική αλλά και η Λογοτεχνία και η Ιστορία. Στο ΙΒ όμως, κατάλαβα μέσα από τα μαθήματα που είχα επιλέξει και το αμέριστο ενδιαφέρον των καθηγητών μου, τι σημαίνει γνώση σε βάθος. Πάρα πολλά μου πρόσφεραν επίσης και τα μαθήματα στα εργαστήρια, ενώ γράφοντας το Extended Essay στην Ιστορία, για τους λόγους που οδήγησαν στην πτώση του καθεστώτος Milosevic, αισθάνθηκα, έστω και για λίγο, ερευνητής».
Τα ακαδημαϊκά της αποτελέσματα και η έντονη συμμετοχή της σε ποικίλα προγράμματα του σχολείου, ανέδειξαν και άλλα στοιχεία της προσωπικότητάς της όπως τον δυναμισμό, τη σοβαρότητα, την ενεργητικότητα, την κοινωνική της ευαισθησία, την εμπιστοσύνη που εμπνέει, παρά το νεαρό της ηλικίας της.
Μια πολύ αντιπροσωπευτική εικόνα των δυνατοτήτων της έδωσε η ίδια και από τη θέση της ως Προέδρου του φετινού ACMUN. Πέρυσι εξάλλου, ως μέλος της ελληνικής εθνικής αποστολής, πήρε μέρος στην 87η Διεθνή Συνδιάσκεψη του European Youth Parliament , ενώ έχει κατακτήσει και την πρώτη θέση στο ελληνικό Debate και τον Προτρεπτικό Λόγο. Παράλληλα, συμμετείχε σε προγράμματα STEM, Oratory και στο Drama Club του σχολείου, ενώ έκανε θερινό πρόγραμμα πρακτικής σε εργαστήριο της Ιατρικής Σχολής του Harvard. Όλα αυτά επιβεβαιώνουν τις δυνατότητες και το επίπεδο των γνώσεων της.
Μέσα από αυτές τις εμπειρίες της, «και ειδικά αυτής του MUN», έμαθε να βλέπει την πραγματικότητα και μέσα από τα μάτια του άλλου. Ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, η αντιμετώπιση του μεταναστευτικού μέσα από μέτρα συνύπαρξης «και όχι αφομοίωσης», είναι θέματα που την απασχολούν και με τα οποία θα ήθελε να ασχοληθεί στο μέλλον.
«Μέσα από όλη αυτή την πορεία, κατάλαβα ότι ήθελα να συνδέσω την Ιστορία με τη Βιολογία και τις επιπτώσεις της τελευταίας στην Πολιτική. Δυστυχώς, στην Ελλάδα δεν υπάρχει σχολή που να τα συνδυάζει. Αλλιώς, μπορεί και να σκεφτόμουν να μείνω. Γιατί πιστεύω πως, και στην Ελλάδα, υπάρχουν προοπτικές για όποιον θέλει να προσπαθήσει και να δουλέψει».