«Διδακτικές πρακτικές για την Ψηφιακή τάξη»
Ανοιχτό Επιμορφωτικό Βιωματικό Εργαστήριο για την εκπαιδευτική κοινότητα
Η πανδημία και η ανάγκη μετάβασης από τη διά ζώσης στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, έφερε περισσότερες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς που κλήθηκαν να επανασχεδιάσουν το μάθημά τους και τους τρόπους προσέγγισης των μαθητών και των μαθητριών. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες και τα online εργαλεία υπήρξαν πολύτιμοι σύμμαχοι της εκπαιδευτικής κοινότητας η οποία ωστόσο χρειάστηκε χρόνο προσαρμογής και εξοικείωσης με την τηλεκπαίδευση, καθώς και επιμόρφωση στη χρήση διαδικτυακών εκπαιδευτικών εφαρμογών.
Η εμπειρία στις νέες διδακτικές προσεγγίσεις και στο περιβάλλον της τηλεκπαίδευσης που έχουν σχηματίσει πλέον οι καθηγητές και καθηγήτριες του Κολλεγίου Ανατόλια, και η σταθερή επιδίωξη του οργανισμού να μοιραστεί την τεχνογνωσία του προς όφελος της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, ήταν η αφετηρία για το Ανοιχτό Επιμορφωτικό Εργαστήριο που διοργανώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2021.
Το Εργαστήριο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 1ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Βέτσιο Ελευθέριο κλ. ΠΕ02, Γεωργιάδη Μιχαήλ κλ. ΠΕ02, Τουμπεκτσή Σωκράτης κλ. ΠΕ0401 και Μανιάκα Θεόδωρο κλ. ΠΕ06.
Στο διαδικτυακό εργαστήριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης οι οποίοι παρακολούθησαν από τους καθηγητές του Κολλεγίου Ανατόλια «Διδακτικές πρακτικές για την Ψηφιακή τάξη», οι οποίες έχουν εφαρμογή και στη φυσική τάξη στο πλαίσιο της διερευνητικής προσέγγισης και μάθησης.
Υπεύθυνη του εργαστηρίου ήταν η Έλσα Εξηνταβελώνη, Συντονίστρια του MYP (Middle years Program) του Κολλεγίου Ανατόλια. Τις παρουσιάσεις έκαναν οι Έλσα Εξηνταβελώνη, Ηρώ Κολιάκου, Εύα Δαρούδη, Παναγιώτης Παντζαρέλας και Σταύρος Πετρίδης. Οι καθηγητές και καθηγήτριες παρουσίασαν τα ψηφιακά φύλλα εργασίας (hyperdoc), το Nearpod, το Padlet, το Kahoot, και εργαστηριακές ασκήσεις με προσομοίωση.
Τέλος, όλοι οι εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν εμπειρίες των τελευταίων δύσκολων μηνών, απόψεις και ιδέες για τρόπους κινητοποίησης των μαθητών.