Loading...
Menu
Οι 17 στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ το κεντρικό θέμα του 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Οι 17 στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ το κεντρικό θέμα του 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Από τις 20 έως τις 23 Απριλίου 2021 πραγματοποιήθηκε το 13ο Διαδικτυακό Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής από την  Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Ίδρυμα «Νόησις», το σωματείο «Φίλοι Κέντρου Διάδοσης Επιστημών, Μουσείο Τεχνολογίας» και τους Συντονιστές Πληροφορικής της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας. Πρόκειται για έναν ισχυρό, πρωτοποριακό θεσμό, ο οποίος κάθε χρόνο ανανεώνεται κι εμπλουτίζεται και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες από όλη τη Βόρεια Ελλάδα να αποκτήσουν την εμπειρία συμμετοχής σε ένα επιστημονικό συνέδριο.  και ιδιαίτερα να προσφέρει τη δυνατότητα ερευνητικής, πρωτότυπης και δημιουργικής σύνθεσης.  Στο φετινό συνέδριο συμμετείχαν 28 μαθητές και μαθήτριες της Α’ Τάξης του 1ου και 2ου ΓΕΛ του Κολλεγίου Ανατόλια.

Οι μαθητές και μαθήτριες στο πλαίσιο του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής επέλεξαν, ανέλυσαν και ερεύνησαν έναν από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, και δημιούργησαν ένα ψηφιακό προϊόν της επιλογής τους μελετώντας το φαινόμενο υπό από το δικό τους πρίσμα.

Έτσι, δημιούργησαν ιστοσελίδες, infographic, διαδραστικά βίντεο και κουίζ τηρώντας τα βήματα του κύκλου κατασκευής (design cycle). Μέσα από το συνέδριο είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την ολοκληρωμένη τους δουλειά, να μιλήσουν στο ευρύ κοινό για τον στόχο, να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με τις συνέπειές του, να προτείνουν λύσεις. Ήταν έντονος ο κοινωνικός χαρακτήρας των εργασιών μας, όπως σχολιάστηκε από το προεδρείο.

Συγκροτήθηκαν 12 ομάδες παιδιών οι οποίες συνεργάστηκαν άψογα και ακολούθησαν όλα τα βήματα και τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να εξασφαλίσουν τη θέση τους στο διαγωνισμό. Αρχικά, κατέγραψαν την περίληψη του έργου τους σύμφωνα με το πρότυπο του συνεδρίου, όπου συνοπτικά περιέγραψαν το θέμα της παρουσίασής τους. Καταχωρήθηκαν στην κατάλληλη ηλεκτρονική πλατφόρμα από τις επιβλέπουσες καθηγήτριες.  Έπειτα, κι αφού ολοκληρώθηκε η υλοποίηση της ψηφιακής κατασκευής, ετοίμασαν την εισήγηση της συνθετικής τους εργασίας καταγράφοντας τα βήματα, πάλι σύμφωνα με δοθείσες οδηγίες, και αυτή υποβλήθηκε επίσης ηλεκτρονικά από τις διδάσκουσες στον υπεύθυνο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.

Compute science conference April 2021 photo2

Στη συνέχεια, ορίστηκαν ημίωρες συναντήσεις σε πλατφόρμα με ραντεβού με τους ιθύνοντες τεχνικούς του συνεδρίου για κάθε μία ομάδα ξεχωριστά. Πραγματοποιήθηκαν τηλεδιασκέψεις καταγραφής μέσω google meet και zoom, όπου βιντεοσκοπήθηκαν όλες οι εργασίες των παιδιών σε δεκάλεπτες παρουσιάσεις μετά το πέρας των καθημερινών μαθημάτων, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη ροή κατά τη ζωντανή αναμετάδοση του συνεδρίου, μετά από σχετικό μοντάζ από τους ειδικούς. Στο σημείο αυτό, παρευρισκόταν εκτός από τον τεχνικό υπεύθυνο και ένας Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής/ Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ο οποίος προλόγιζε τα θέματα των εργασιών και έκανε σχετικές ερωτήσεις και σχόλια επί της παρουσίασης.

Ακολούθησε η ανάρτηση του προγράμματος του συνεδρίου, το οποίο διεξήχθη εν τέλει με τη βοήθεια του ιστότοπου YouTube, όπου όλες οι παρουσιάσεις εργασιών προβλήθηκαν ανά κατηγορία (Πληροφορική και Τέχνη, Web Design, Web Applications, Συνθετικές εργασίες) σύμφωνα με τις καταγραφές που είχαν υλοποιηθεί. Κατά τη ζωντανή μετάδοση, εκπαιδευτικοί και μαθητές ενθάρρυναν τις παρουσιάσεις με σχόλια στο chat. Επιπρόσθετα, συντάχθηκε προεδρείο το οποίο αποτελούνταν από τους συντονιστές του συνεδρίου και τους επιβλέποντες εκπαιδευτικούς όπου σε μια εισαγωγική συνεδρία προλόγισαν τις εργασίες των μαθητών τους ζωντανά πριν από κάθε session ώστε να προετοιμάσουν το κοινό κατάλληλα. Παράλληλα, έτρεχε και μία ακόμη δράση, το web radio του συνεδρίου σε ένα διαφορετικό κανάλι, όπου οι μαθητές συνομίλησαν με δημοσιογράφο και απάντησαν σε γενικότερες ερωτήσεις που τους τέθηκαν σχετικά με την ψηφιακή τους κατασκευή.

Compute science conference April 2021 photo3

 

Είμαστε για ακόμη μια φορά περήφανες για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, το έργο τους και τον ζήλο που επιδεικνύουν. Εκπροσώπησαν με αφοσίωση αλλά και επαγγελματισμό το σχολείο  μας.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες Καραγκούνη Μαρία και Δαουλτζόγλου Κάτια

 

Share

 

Τζον Κέννεντυ 60
Πυλαία, Τ.Κ. 55535
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Τηλ. +30 2310 398200
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ακαδημαϊκές συνεργασίες
international_ib cern masthead
Πιστοποιήσεις
masthead