Ιωάννης Καλαϊτζίδης: Σπουδές Φυσικής με υποτροφία στο University of Pennsylvania
Στο University of Pennsylvania, το ιστορικό πανεπιστήμιο που ίδρυσε ο Βενιαμίν Φραγκλίνος και σήμερα ανήκει στα οκτώ καλύτερα αμερικανικά ακαδημαϊκά ιδρύματα, έγινε δεκτός ο Ιωάννης Καλαϊτζίδης. Ο υπότροφος μαθητής του Κολλεγίου Ανατόλια, που ολοκλήρωσε φέτος τις σπουδές του στο IB του Anatolia High School, και θα σπουδάσει Φυσική με 100% υποτροφία.
Το University of Pennsylvania (UPENN) είναι ένα από τα πανεπιστήμια της Ivy League που φημίζεται για τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα και την ώθηση που δίνει στους αποφοίτους του για το επαγγελματικό τους ξεκίνημα. Αυτό, ωστόσο, που το διαφοροποιεί από τα ιδρύματα της κορυφαίας κατηγορίας είναι ότι εξισορροπεί τον ακαδημαϊκό ανταγωνισμό και τις πνευματικές προκλήσεις με την κοινωνικοποίηση των νέων ανθρώπων και την ανάγκη τους να έχουν ζωή. Παράλληλα, προνοεί ώστε οι φοιτητές του να εξελιχθούν σε ευσυνείδητους πολίτες με πολύπλευρη μόρφωση, επιστήμονες και επιχειρηματίες των οποίων η δράση να έχει ένα θετικό πρόσημο για την κοινωνία - ένα στοιχείο που διακρίνει το πνεύμα και τον σκοπό της εκπαίδευσης στο Κολλέγιο Ανατόλια. Αυτά τα δεδομένα μέτρησαν στην τελική επιλογή του αριστούχου Ιωάννη Καλαϊτζίδη, που ολοκληρώνει φέτος τη φοίτησή του στο ΙΒ με έναν τελικό βαθμό 44/45 κατατάσσοντάς τον στο 0,7% των μαθητών παγκοσμίως με αυτή τη βαθμολογία.
«Στο Κολλέγιο έμαθα να αντιμετωπίζω με αυτοπεποίθηση το άγνωστο και να μην επιλέγω την πεπατημένη»
«Η διαδικασία επιλογής ενός πανεπιστημίου στο εξωτερικό είναι χρονοβόρα και περίπλοκη. Σε όλη την διαδικασία αρωγοί στην προσπάθεια μου ήταν οι γονείς μου και το Γραφείο Συμβουλευτικής Αμερικανικών Πανεπιστημιακών Σπουδών. Ξεχώρισα το UPENN διότι δεν υπάρχει μονότονο διάβασμα, όπως θα περίμενε κανείς σε ένα κορυφαίο πανεπιστήμιο, αλλά μία ισορροπία ανάμεσα στην κοινωνική ζωή και στα ακαδημαϊκά καθήκοντα».
Ο Ιωάννης εισήχθη στο Κολλέγιο Ανατόλια στην Α΄ Γυμνασίου με υποτροφία 50% και η μετέπειτα πορεία του ήταν μία επιβεβαίωση ότι το πρόγραμμα υποτροφιών του σχολείου μπορεί να κάνει τη διαφορά στη ζωή ενός παιδιού που έχει ισχυρό εσωτερικό κίνητρο να αποκτήσει ουσιαστική και πολύπλευρη γνώση και να διακριθεί ως αποτέλεσμα της προσπάθειάς του. «Χωρίς την υποτροφία του Κολλεγίου Ανατόλια κατάλαβα ότι δύσκολα θα βρισκόμουν σε αυτό το σημείο και είμαι ευγνώμων για αυτό. Το συνειδητοποιώ τώρα και με αφορμή την υποτροφία που μου χορηγήθηκε από το UPENN».
Η χαρισματική ακαδημαϊκή φύση του Ιωάννη αποκαλύφθηκε από τα πρώτα χρόνια. Έγινε δεκτός στο πρόγραμμα του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια / CTY Greece. Συμμετείχε σε προγράμματα STEM και Αστρονομίας, παρακολούθησε με υποτροφία καλοκαιρινά προγράμματα στο πανεπιστήμιο του Michigan και στο Northfield Mount Hermon Session. Διακρίθηκε στον μαθηματικό διαγωνισμό «Θαλής». Το 2019 ήταν μια ιδιαίτερα δημιουργική χρονιά για τον Ιωάννη καθώς ήταν ο αρχηγός της ομάδας που συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό της F1 in Schools αποσπώντας το 2ο βραβείο Μηχανικής. Την ίδια χρονιά συμμετείχε ως μέλος της ομάδας GRID στον Διαγωνισμό Εικονικής Επιχείρησης, ενώ ήταν μέλος του «πληρώματος» του μίνι πυραύλου στον διαγωνισμό CANSAT. «Τα βραβεία και οι διακρίσεις δεν ήταν αυτοσκοπός, αλλά η απόκτηση τους με ενθάρρυνε να συνεχίσω την προσπάθειά μου» λέει ο ίδιος.
Ο Ιωάννης ασχολήθηκε με προγράμματα εθελοντισμού και κοινωνικής προσφοράς, ιδρύοντας μαζί με συμμαθητές του στο σχολείο το Financial Literacy Organization , ώστε ο ίδιος και οι συνομήλικοί του να αναλογιστούν όλο το εύρος και το βάθος που είχε στη ζωή τους η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, και να είναι προετοιμασμένοι για το μέλλον.
«Η καθοδήγηση των καθηγητών μου σε όλη τη διάρκεια των σπουδών μου στο Κολλέγιο Ανατόλια με βοήθησε να ανακαλύψω τα ενδιαφέροντα μου και να κάνω τις επιλογές μου. Πολλοί καθηγητές υπήρξαν μέντορές μου. Αλλά μεταξύ όλων ξεχωρίζω την καθηγήτρια μου των Αγγλικών στη Γ΄ Γυμνασίου και σύμβουλο Αμερικανικών πανεπιστημίων κα Γεωργία Προεστοπούλου. Εκείνη με ώθησε να συμμετάσχω σε καλοκαιρινά προγράμματα της Αμερικής, να αντιμετωπίζω με αυτοπεποίθηση το άγνωστο και να μην επιλέγω την πεπατημένη».