Loading...

Menu
PULSE-ART: Ένα νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που ενώνει την τέχνη και την εκπαίδευση με τη συμμετοχή του Κολλεγίου Ανατόλια

PULSE-ART: Ένα νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που ενώνει την τέχνη και την εκπαίδευση με τη συμμετοχή του Κολλεγίου Ανατόλια

Tο Κολλέγιο Ανατόλια, μέσω του Anna Papageorgiou STEM Center και του ACT (American College of Thessaloniki), συμμετέχει στο πρωτοποριακό ευρωπαϊκό πρόγραμμα PULSE-ART, το οποίο επιδιώκει να αναδείξει τη δύναμη της τέχνης ως εργαλείου για την εκπαιδευτική και πολιτιστική ανάπτυξη.

Η έναρξη του τριετούς προγράμματος πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2024, στη Βαρκελώνη, με τον συντονισμό του Science For Change (SFC) και της Μονάδας Επιστημονικού Πολιτισμού (UCC+i) του ISGlobal. Στόχος του PULSE-ART είναι να αποδείξει πώς η ενσωμάτωση της τέχνης στην εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την πολιτιστική ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα σε κοινότητες σε όλη την Ευρώπη. Το καινοτόμο έργο επιδιώκει να εντοπίσει τα κενά και τα εμπόδια στα εκπαιδευτικά συστήματα σχετικά με την ενσωμάτωση της τέχνης ως εργαλείου για την προώθηση της πολιτιστικής επίγνωσης,  να εξετάσει νέες μεθοδολογίες βασισμένες σε μελέτες επτά περιπτώσεων στην Ευρώπη και το Μαρόκο, και να δημιουργήσει σχέδια δράσης και εθνικές πολιτικές για τον αντίκτυπο της τέχνης στην εκπαίδευση.

Η συμβολή του Κολλεγίου Ανατόλια

Ως βασικός εταίρος του PULSE-ART, το Κολλέγιο Ανατόλια φέρνει στην πρώτη γραμμή του έργου την τεχνογνωσία του στην καινοτόμο εκπαίδευση και τη δέσμευσή του στο STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά). Με επικεφαλής το Anna Papageorgiou STEM Center σε συνεργασία με το ACT 

of Thessaloniki), η συμμετοχή του εκπαιδευτικού οργανισμού γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ τέχνης και τεχνολογίας, αποδεικνύοντας τις μετασχηματιστικές δυνατότητες της ενσωμάτωσης των τεχνών στην εκπαίδευση STEM.

Το Κολλέγιο Ανατόλια διεξάγει σημαντική έρευνα σχετικά με το επίπεδο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη, αναπτύσσοντας ένα Πλαίσιο Ικανοτήτων για την προώθηση της πολιτιστικής ευαισθητοποίησης και έκφρασης και δημιουργώντας ένα ισχυρό πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, το Κολλέγιο Ανατόλια ηγείται του Visual-Tech Art Case Study, χρησιμοποιώντας την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα με στόχο την ενίσχυση της καλλιτεχνικής δημιουργικότητας.

Αυτή η συνεργασία τοποθετεί το Ανατόλια σε ηγετική θέση στη σύνδεση τέχνης και τεχνολογίας, αναδεικνύοντας τη σημασία της εκπαίδευσης STEAM στην προώθηση της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της πολιτιστικής έκφρασης, και λειτουργώντας, παράλληλα, ως σημείο αναφοράς σχετικά με την ενσωμάτωση των τεχνών στα εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως.

Μια διεθνής πρωτοβουλία με ευρεία συμμετοχή

Το PULSE-ART φέρνει κοντά πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, πολιτιστικούς οργανισμούς και καλλιτέχνες από ολόκληρη την Ευρώπη και το Μαρόκο. Η δράση του περιλαμβάνει επτά πιλοτικά προγράμματα που εξετάζουν τη χρήση της τέχνης στην εκπαίδευση, όπως:

  • Επιστημονική εικονογράφηση και σχέδιο (Ισπανία).
  • Χορός (Λετονία)
  • Game jams (Μάλτα)
  • Βιντεοπαιχνίδια (Γαλλία)
  • Παραστατικές τέχνες (Ολλανδία)
  • Εικαστικές τέχνες και τεχνολογία (Ελλάδα)
  • Παραδοσιακή μουσική (Μαρόκο)

Η εναρκτήρια εκδήλωση στις 28 Νοεμβρίου 2024 στο Casa Golferichs Civic Center στη Βαρκελώνη συγκέντρωσε πολιτικούς, καλλιτέχνες, ερευνητές και εκπαιδευτικούς σε ένα συνεργατικό περιβάλλον, με εργαστήρια που ανέδειξαν καινοτόμες πρακτικές για τη σύνδεση τέχνης και εκπαίδευσης.

«Το έργο PULSE-ART ανταποκρίνεται σε μια επείγουσα ανάγκη: να αναζωογονήσει τις αξίες του αμοιβαίου σεβασμού και της εκτίμησης για την πολιτιστική διαφορετικότητα που βασίζονται και δίνουν αξία στο έργο της πολιτιστικής βιομηχανίας» σύμφωνα με την Isidora Fernández, συντονίστρια του PULSE-ART και ειδικό Τέχνης και Επιστήμης στο Science For Change. Ο στόχος είναι να παραχθούν εργαλεία και εκπαιδευτικό υλικό, προωθώντας τη βιωσιμότητα της χρήσης της τέχνης στην εκπαίδευση, υπογραμμίζει η Rosa Arias, Διευθύνουσα Σύμβουλος της SFC και μέλος της ομάδας συντονισμού PULSE-ART.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει, επίσης, τη δημιουργία Παρατηρητηρίου  Τεχνών στην Εκπαίδευση για την Πολιτιστική Ευαισθητοποίηση, το οποίο θα ενσωματώνει ένα σύνολο εργαλείων για την επαγγελματική ανάπτυξη της εκπαιδευτικής κατάρτισης μέσω της τέχνης.

  • Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι παρακάτω φορείς:

Science For Change (SFC) - Ισπανία (Συντονιστής Προγράμματος)

Fundación Privada Instituto de Salud Global de Barcelona (ISGlobal) – Ισπανία

Stichting Waag Society (Waag) - Ολλανδία

Κολλέγιο Ανατόλια – Ελλάδα

Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) - Ελλάδα

Museo Nacional de Ciencias Naturales (MNCN-CSIC) - Ισπανία

Institut de Recherche et d'Innovation- Center Pompidou (IRI) – Γαλλία

University of Malta (UM) - Μάλτα

Euro Mediterranean Economist Association (EMEA) – Ισπανία

Daugavpils University (DU) – Λετονία

 

  • Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εναρκτήρια εκδήλωση στο PULSE-ART YouTube Account: @PULSE-ARTproject

 

 

Share

 

Τζον Κέννεντυ 60
Πυλαία, Τ.Κ. 55535
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Τηλ. +30 2310 398200
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ακαδημαϊκές συνεργασίες
international_ib masthead